تحقق حیات طیبه را از طریق شوراهای آموزش و پرورش دنبال کنیم
کد خبر: 4028518
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

تحقق حیات طیبه را از طریق شوراهای آموزش و پرورش دنبال کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: تحقق حیات طیبه و برگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت را از طریق ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش باید دنبال کنیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 24 دی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش انجام شد، گفت: تحقق حیات طیبه و برگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت را از طریق ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش باید دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: امروز شورای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر تعلیم و تربیت است و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل‌سازی امور تربیتی باید از این طریق صورت گیرد.

عسکری با بیان اینکه تجربه نشان داده است وقتی خانواده‌ها نقش فعالی را در سیستم تربیتی ایفا کنند، کیفیت آموزشی بالا می‌رود، گفت: از خانواده‌ها انتظار می‌رود در امور تربیتی مدارس مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: برای کیفیت بخشی به مسایل تربیتی و آموزشی باید از ظرفیت فکری خانواده‌ها در مدارس با یک برنامه‌ریزی حساب شده بهره بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم خیران در توسعه تعلیم و تربیت گفت: خیران تعلیم و تربیت و خیران مدرسه‌ساز 2 عنصر تعیین‌کننده در آموزش و پرورش هستند که می‌توان با تعامل سازنده با این ظرفیت‌ها بسیاری از امور و مشکلات را مرتفع کنیم.

عسکری بیان کرد: توسعه و سازماندهی رشته‌های مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش را در کنار تأمین نیروی انسانی متخصص از دیگر برنامه‌های ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه‌های مختلف خواست تا این سازمان را برای دستیابی به اهداف پیش‌رو یاری رسانند و افزود: با استفاده از ظرفیت نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان فارس، استاندار فارس و وزیر آموزش و پرورش پیگیر تحقق مطالبات فرهنگیان خصوصاً اجرای رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم.

ویبا اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس گفت: تدوین و اجرای نقشه فرهنگی مهندسی کشور را با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند ستاد نماز جمعه دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه در ابلاغی که به مسئولان جدید در این سازمان داده می‌شود، بر اجرای مطلوب سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است، گفت: اجرای مطلوب سند تحول بنیادین در کنار بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب با تاکید و تمرکز بر استفاده از ظرفیت جوانان در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha