اختلاف سلیقه تهدید نیست/ آمادگی داریم خدمتگذار رسانه‌ها باشیم
کد خبر: 4027960
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
سردار سلیمانی:

اختلاف سلیقه تهدید نیست/ آمادگی داریم خدمتگذار رسانه‌ها باشیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جمع مدیران رسانه‌های کشور با تأکید بر اینکه اختلاف سلیقه تهدید نیست، گفت: بسیج خدمتگذار مردم ایران است و به عنوان یک تشکیلات مردمی این آمادگی را دارد که خدمتگذار رسانه‌ها باشد.

اختلاف سلیقه تهدید نیست/ آمادگی داریم خدمتگذار رسانه‌ها باشد

به گزارش ایکنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جمع مدیران رسانه‌های کشور، که به مناسبت سالروز تأسیس بسیج رسانه و به دعوت این نهاد در نشست رسانه، امنیت ملی؛ فرصت ها و چالش های 1401 حضور داشتند، ضمن تشکر از فعالیت‌های اصحاب رسانه، با تأکید بر اینکه بسیج خانه اصحاب رسانه است و آمادگی دارد نشست‌ها با اصحاب رسانه را ادامه دهد، گفت: حتی اگر تقویم ماهیانه‌ای تنظیم شود، می‌توانیم بر اساس برنامه مشخصی بحث و گفت‌وگو کنیم، انتظار خروجی‌هایی از این جلسات به جا و منطقی است.

وی با اشاره به اینکه رویه در سازمان بسیج مستضعفین این است که ذیل اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی برای رده‌های بسیج اقشار حمایت، پشتیبانی و تسهیل‌گری کنیم، گفت: سند راهبردی بسیج بر اساس بیانیه گام دوم به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده و ما انتظار تحقق بسیج نوینی به عنوان بسیج گام دوم داریم.

سردار سلیمانی افزود: چند روز دیگر به سه سالگی صدور بیانیه گام دوم انقلاب می‌رسیم. این بیانیه به عنوان یک سند راهبردی و قوی در گام دوم پیش روی ما است. همه دغدغه‌هایی که اصحاب رسانه به درستی دارند - اگر چه ممکن است زاویه تحلیل هر کدام از ما متفاوت باشد و همین زاویه نگاه متفاوت، خروجی متفاوتی در اختیار دیگران قرار دهیم - در بیانیه گام دوم مطرح شده.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما جان کلام بیانیه گام دوم تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری اسلامی و دینی است و مقام معظم رهبری فرمودند تا دولت اسلامی محقق نشود، شکل‌گیری جامعه اسلامی دور از ذهن است، تمدن نوین اسلامی هم زمانی می‌تواند شکل بگیرد که کشورهای اسلامی کنار هم قرار بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیانیه گام دوم انقلاب را فرصتی ذی قیمت عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم به کمک هیئت‌های اندیشه‌ورزی که در موضوعات مختلف در بسیج شکل می‌گیرد، در مسیر تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری اسلامی و دولت اسلامی نقش‌آفرینی کند و تحقق ایران قوی از مسیر تحقق همه جنبه‌های مردم‌سالاری اسلامی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی همه در خصوص سبک‌زندگی و عدالت، گفت: همه شما امروز در خصوص اقتصاد نگرانی دارید؛ باید تحلیل شود که چرا اقتصاد ما به اینجا رسیده و باید نشست و دید نقطه آغاز حرکت ما از بعد از دفاع مقدس آیا درست ریل‌گذاری شده است؟ چرا این ریل تغییر نکرده، همچنان ادامه پیدا کرده و به وضعیت اقتصادی کنونی رسیده‌ایم.

رسانه‌ها می‌توانند نقش پیشقراولی داشته باشند

سردار سلیمانی اضافه کرد: ما این همه ظرفیت برای سازندگی کشور و یک ملت کنشگر، پرتلاش، نقش‌آفرین، ایثارگر داریم قطعاً با همه این مشکلاتی که داشته‌ایم و داریم می‌توانیم بر مسائل چیره شویم. اینجا نقش رسانه‌ها به عنوان نخبگان، دلسوزان و برجستگان این عرصه از ملت ایران مثل نگین انگشتر است و می‌تواند نقش پیش قراولی داشته باشد و مسیر را باز کند.

وی ضمن تأکید بر لزوم وجود اختلاف سلیقه، گفت: حضرت آقا در فرمایشاتشان اختلاف سلیقه را مفید می‌دانند. مگر می‌شود در جامعه‌ای که 85 میلیون نفر جمعیت دارد اختلاف سلیقه نباشد؟ اما مهم این است که ما هدف مشترک داریم و برای تحقق هدف مشترکمان بایستی برنامه‌ریزی کنیم. اختلاف سلیقه تهدید نیست بلکه فرصت است و باید از این فرصت حسن استفاده را بکنیم.

سردار سلیمانی در جمع‌بندی سخنان خود، گفت: در هر حال بسیج خدمتگذار مردم ایران است و به عنوان یک تشکیلات مردمی این آمادگی را دارد که خدمتگذار رسانه‌ها باشد و اگر چنانچه اصحاب رسانه به صلاح دانستند و مفید تشخیص دادند می‌توانیم این نشست‌‌ها را ادامه دهیم. ما هم از تجارب شما در زمینه تقویت تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی و بسیج نوین گام دوم استفاده می‌کنیم.

پرتیراژترین افکار سنجی کشور در بسیج صورت می‌گیرد

وی اضافه کرد: البته در بعضی جنبه‌ها هم می‌توانیم به مطبوعات کمک کنیم. بسیج ظرفیت‌هایی برای ارائه خروجی‌ها یا افکار سنجی‌هایی که رسانه‌ها نیاز دارند، دارد و می‌تواند این خروجی‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. هم اکنون اگر بخواهید موضوعی را افکار سنجی کنید ما می‌توانیم ظرف 48 ساعت خروجی نظرسنجی در حد ملی را در اختیار شما قرار دهیم. پرتیراژترین افکار سنجی کشور به عنوان پروژه نگاه در بسیج صورت می‌گیرد و نتایج علمی در پی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشورعنوان کرد: ما هیچ کجا به دنبال تصدی‌گری نیستیم. ما کاری بر عهده داریم و آن هم الگوسازی است و در الگوسازی از مردم استفاده می‌کنیم. اگر رسانه‌ای هم داریم بسیار محدود است و همه مردم پایه. این رسانه‌ها در خدمت ارگان بسیج هم نیستند و ارتباط خود ما شاید با برخی از رسانه‌های خارج از بسیج بیشتر از رسانه‌های داخل بسیج باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید سپاسگذار مردم ایران باشیم، گفت: استعدادهای ملت ایران را نباید دست‌کم گرفت. ملت ایران را در مخاطره‌ها باید شناخت. مخاطره دو سال اخیر کرونا نشان داد که ملت ایران متفاوت هستند. ما که کمک‌های مومنانه را جمع‌آوری می‌کردیم شاهد از خودگذشتگی مردم برای هم بودیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: همه باید یک جبهه شویم. مشکلات، مسائل عمده و راه‌حل‌ها مشخص هستند. ظرفیت‌ها نیز فراوان است و فقط نیاز به رویکرد تحولی داریم تا حرکت عمومی اتفاق بیفتد و امیدواریم رسانه‌ها این مسیر را باز کنند. اگر این مسیر باز شود مردم در ساخته شدن کشور، مقاوم شدن اقتصاد و کاهش نیازمندی‌ها به بیرون مشارکت می‌کنند. اما تحقق این مسئله مستلزم این است که ما همفکری کنیم. اگر رسانه‌ها در چنین حرکتی همراه شوند و شبکه رسانه‌ای انقلاب اسلامی را در کانون توجه خودشان قرار دهند، در کوتاه مدت آثار و نتایج آن را همه مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha