شکنجه مسلمانان بی‌گناه در زندان گوانتانامو
کد خبر: 4027841
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
نویسنده انگلیسی در مقاله‌ای نوشت؛

شکنجه مسلمانان بی‌گناه در زندان گوانتانامو

یک نویسنده انگلیسی، در مطلبی به وضعیت افراد بی‌گناهی در زندان گوانتانامو پرداخته است که تنها به دلیل مسلمان‌بودن، از سوی آمریکا و انگلیس تحت وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند.  

شکنجه مسلمانان بی‌گناه در زندان گوانتاناموبه گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، پیتر اوربون، نویسنده انگلیسی، در مقاله‌‌ای در «میدل ایست آی» نوشت: کشوری چون انگلیس، هیچ‌گاه نمی‌پذیرفت که مسیحیان انگلیسی در زندان کوبا مورد شکنجه قرار گیرند درحالی که در مورد شکنجه مسلمانان انگلیسی در زندان گوانتانامو واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.
 
در ادامه مقاله آمده است: 20 سال پیش یک راننده تاکسی پاکستانی به نام «احمد ربانی» از سوی مقامات دولت پاکستان از خانه خود ربوده و به اسلام آباد پایتخت این کشور منتقل شد. او سپس به زندان تاریکی به نام «کبالت» در کابل افغانستان که از سوی سازمان سیا در آمریکا اداره می‌شود، منتقل شد و تحت شکنجه‌های گوناگون قرار گرفت.
 
این مقاله می‌افزاید: ربانی پس از گذشت 540 روز در زندان کبالت افغانستان، به زندان نظامی گوانتانامو منتقل شد. این زندان در یک جزیره در جنوب شرقی کوبا قرار دارد و دولت آمریکا این امکان را دارد که زندانیان را بدون تفهیم اتهام، به عنوان نیروهای دشمن، در حبس ابد نگه دارد.
 
براساس این مقاله، طبق گزارشی که در سال 2012 از سوی سنای آمریکا منتشر شد، ثابت شد که ربانی بی‌گناه است اما او را به اشتباه به جای یکی از عناصر القاعده به نام «حسن گل» بازداشت کرده‌اند. اما با این وجود آمریکا بیش از یک دهه است که همچنان ربانی را در گوانتانامو زندانی کرده است.
 
این مسلمان پاکستانی در زمان دستگیری 73 کیلو وزن داشت اما امروز در نتیجه اعتصاب غذا و شکنجه‌هایی که متحمل شده وزنش به 30 کیلوگرم کاهش یافته است و اکنون از نظر روحی و ذهنی رنج بسیاری را تحمل می‌کند.
 
ایالات متحده آمریکا پس از بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه زندانیان مسلمان به کلی قانون و حتی دادرسی عادلانه را کنار گذاشته و انگلیس نیز در این زمینه تسلیم آمریکا شده است. از این رو، آمریکا شهروندان انگلیسی را بدون طرح اتهام شکنجه کرده و نیروهای اطلاعات انگلیس نیز در این بازجویی‌ها حضور داشتند.
 
در فضایی مملو از نژادپرستی و قوم گرایی پس از حادثه 11 سپتامبر، بسیاری از غربی‌ها مسلمانان را شایسته بهره بردن از حقوق بشر نمی‌دانستند. اما دولت انگلیس در مقابل شکنجه یک مسیحی انگلیسی سفید پوست در زندان کوبا ساکت ننشست. این درحالی است که در مقابل شکنجه مسلمانان انگلیسی در زندان گوانتانامو هیچ واکنشی نشان نداد.
 
در گذشته تمامی زندانیان گوانتانامو مسلمان بودند و اولین گروه 20 نفره زندانیان حدود 20 سال پیش در 11 ژانویه سال 2002 میلادی وارد گوانتانامو شدند. مسئولان این زندان مدعی شده‌اند که مسلمانان تروریست هستند و برای مقابله با وحشت فزاینده ناشی از جنایات مسلمانان (!) نیاز به ساختار قانونی جایگزین وجود دارد.
 
پیتر اوربون در پایان این مقاله نوشته است: زندان گوانتانامو همچنان باز است و افراد بی‌گناه در سلول‌های آن زندانی هستند. این زندان شاهدی بر تداوم وحشی‌گری و بربریت علیه مسلمانان بی‌گناه است که در نتیجه اسلام‌هراسی ناشی از حادثه 11 سپتامبر به وجود آمده است.

انتهای پیام
captcha