سراسر سمنان آبی شد
کد خبر: 4027037
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

سراسر سمنان آبی شد

طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا با تغییر رنگ سمنان از زرد به آبی، پس از مدت‌ها تمام هشت شهرستان استان سمنان به وضعیت آبی کرونایی تغییر شرایط دادند.

سراسر سمنان آبی شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بعد از یکسال و نیم که آخرین بار تمام شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت پایدار کرونایی قرار گرفته بودند، بالاخره شهرستان سمنان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت تا تمام هشت شهرستان استان آبی شوند.

البته نباید این رنگ‌بندی موجب شود که ما پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم که در این راستا واکسیناسیون همچنان جدی‌ترین راه مقابله است که در کنار این امر حتماً باید رعایت مسائل بهداشت فردی و گروهی، عدم برگزاری تجمعات خطرآفرین را مد نظر قرار داد.

از سوی دیگر تا روز پانزدهم دیماه ۱۴۰۰ طبق گفته استاندار سمنان ۹۴ درصد از مردم استان واکسن نوبت نخست خود را دریافت کردند که از میانگین کشوری کمی بالاتر است اما هنوز آنطور که باید و شاید نتوانسته رضایت ۱۰۰ درصدی مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان را جلب کند.

یادآور می‌شود ۸۶ درصد از مردم استان سمنان دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، که نزدیک به ۵۰ درصد از افرادی واجد شرایط دریافت دز سوم را دارند، واکسن خود را از مراکز تجمیعی واکسیناسیون دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha