آموزش و تربیت نیرو در ارتش مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 4026328
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
امیر دریادار سیاری:

آموزش و تربیت نیرو در ارتش مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: از ابتدای انقلاب تمام آموزش‌ها، تربیت‌ها، آیین‌نامه‌ها و روش‌های جاری در نیروهای مسلح مبتنی بر آموزه‌های قرآنی بوده و اگر اینچنین باشد، رزمندگانی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش آموزش می‌بینند و تربیت می‌شوند که قرآن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایرانامیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، ضرورت و اهمیت تقویت روحیه دینی و قرآنی میان کارکنان و خانواده‌های ارتش گفت: امروز شاهد برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش هستیم، حال آنکه چهل و سه سال از عمر انقلاب گذشته است که این یعنی از سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب، توجه به قرآن کریم در دستورکار بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تمام آموزش‌ها، تربیت‌ها، آیین‌نامه‌ها و روش‌های جاری در نیروهای مسلح مبتنی بر آموزه‌های قرآنی بوده و اگر اینچنین باشد، رزمندگانی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش آموزش می‌بینند و تربیت می‌شوند که قرآن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

سیاری با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی نشانه معنویت ارتش است، اضافه کرد: افرادی که قرآن را سرلوحه خود قرار می‌دهند به عنوان زاهدان شب و شیران روز هستند. این مهم است که تمام کارکنان مبتنی بر آموزه‌های قرآنی تربیت شده و آموزش ببینند. همین امر نیز در خانواده‌ها حائز اهمیت است؛ یعنی اگر خانواده‌ها با این معنا و مفهوم آشنا باشند، با معانی قرآن مأنوس باشند و زیر سایه قرآن حرکت کنند، قطعاً خانواده‌هایی خواهیم داشت که در کنار رزمندگان در جبهه مقابل دشمن خواهند ایستاد و بصیرت عمیقی بین خانواده‌ها و کارکنان حاکم خواهد بود.  

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره تشویق‌هایی که برای کارکنان پایور و وظیفه حائز رتبه قرآنی در نظر گرفته‌ شده، اظهار کرد: براساس آیین‌نامه‌ها و اساسنامه، تشویق‌هایی برای حائزان رتبه‌های برتر قرآنی ارتش در نظر گرفته شده است. از طرفی دیگر هر یک از کارکنان وظیفه از یک تا چند جزء قرآن را حفظ و در دیگر رشته‌های مسابقات قرآن نیز حائز رتبه شوند، حتماً تشویق‌های خاص و مناسب برای آنها لحاظ می‌شود، چنانکه در همین مدت کم خدمت سربازی کارکنان وظیفه، شاهد ارتقای بسیار ارزنده‌ای بین این عزیزان هستیم.

انتهای پیام
captcha