دین را با ابزارهای هنری و رسانه‌ای تبلیغ کنیم
کد خبر: 4026057
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
آیت‌الله کلانتری:

دین را با ابزارهای هنری و رسانه‌ای تبلیغ کنیم

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایطی که شبکه‌های اجتماعی پیش روی نسل جوان گذاشته است به ارائه پیشنهاداتی برای گسترش تبلیغ دین با استفاده از فرصت‌های پیش‌رو پرداخت.

آیت‌الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریآیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، به تبیین روش‌های جدید تبلیغ در عصر کنونی با توجه به شرایطی که شبکه اجتماعی پیش‌روی جوانان و نوجوانان ما گذاشته است، پرداخت و گفت: هنر به معنای توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است و بنای قرآن کریم بر زیبایی و ارائه حقایق و معارف در قالب‌های بسیار زیبا است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به منبر و گفت‌وگوهای چند نفره و تبلیغات خطابی بسنده کنیم، گفت: چقدر خوب است منبر و موعظه در قالب هنر ارائه شود، گاهی می‌توان یک فیلم، نمایشنامه، داستان جذاب، آثاری فراتر از یک منبر و مخاطب‌های فراوانی در جهان داشته باشد.

آیت‌الله کلانتری با تصریح اینکه رسانه‌ها همین‌طور که می‌توانند در خدمت کفر و الحاد و نفاق و... باشند، می‌توانند در خدمت خوبی‌ها و ارزش‌ها باشند و ما باید از این ابزارهای روز برای تبلیغ دین استفاده کنیم، اظهار کرد: در زمان کنونی که هجمه‌های رسانه‌ای بسیار پررنگ است باید از همین ابزار برای ترویج دین‌گرایی، ارزش‌گرایی و اخلاق‌محوری بین جوانان استفاده کرد.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس بیان کرد: گاهی یک کتاب و رمانی که بسیار خوب نوشته شده است، می‌تواند آثار بسیار گرانبهایی داشته باشد مثلاً کتاب‌هایی درباره شهیدان و ایثارگران جبهه نوشته شده که بسیار پر مخاطب است و گاهی در یک سال چندین چاپ می‌شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانیم در قالب موسیقی حلال، ارزش‌های دینی را ارائه دهیم و بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار کرد: می‌توانیم با تدبیر و کار علمی از همه جلوه‌های هنری از جمله فیلم، رمان، داستان‌های کوتاه و بلند و در قالب انواع و اقسام جلوه‌های هنری در خدمت جوانان باشیم و مطمئناً می‌توان از این طریق اثرگذار بود و اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه جوانان را به سمت ارزش‌ها و آموزه‌های نورانی اسلام سوق دهیم و دعوت کنیم.

انتهای پیام
captcha