شهید سلیمانی جلوه‌های ناب ایثار را به تصویر کشید
کد خبر: 4025931
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

شهید سلیمانی جلوه‌های ناب ایثار را به تصویر کشید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: حضور حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با استکبار در عراق و سوریه، جلوه‌های نابی از ایثار و فداکاری را در تاریخ به یادگار گذاشت و با شهادت ایشان، جبهه مقاومت مصمم‌تر از قبل راه این شهید بزرگوار را ادامه خواهد داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، ویژه برنامه «عزیز ملت» همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی امروز، 13 دی با حضور سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی؛ سکینه خاتون مهدیان‌پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ حامد محقق، شاعر و عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ عباس احمدی، دبیر محفل ادبی ادیب؛ محمد طالبی، تهیه کننده و کارگردان تلویزیون و خانواده شهداء در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه دکتر حصیبی اراک برگزار شد.

کریمی در این جلسه گفت: شهید سلیمانی شخصیتی فراملی بود که توانست جبهه مقاومت را در سراسر جهان متحد کرده و هدایت و راهبری کند. حضور حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با استکبار در عراق و سوریه، جلوه‌های نابی از ایثار و فداکاری را در تاریخ به یادگار گذاشت و با شهادت ایشان، جبهه مقاومت مصمم‌تر از قبل راه این شهید بزرگوار را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و عاشورا است و این حرکت عظیم تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دار است. با تأسی به ولایت و سیره شهدا می‌توان مسیر درست را تشخیص داد و با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد پیروزی جهان اسلام بر جبهه استکبار و ایادی کفر خواهیم بود.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، شخصیت حاج قاسم سلیمانی را باید به چشم یک مکتب نگاه کرد و ایشان دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های منحصر به فردی است که باید با تألیف کتاب و برگزاری نشست‌های مختلف، این ابعاد را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کرد.

مهدیان پور با اشاره به ویژگی‌های مکتب حاج قاسم گفت: دشمن‌شناسی، مقاومت و پایداری، پایبندی به ارزش‌های دینی و تکالیف شرعی، ولایتمداری و تواضع از خصلت‌های شاخص شهید سلیمانی است و وظیفه ماست که به عنوان رهروان راه ایشان، تمامی شاخص‌ها را در زندگی خود در نظر بگیریم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: نامگذاری روز شهادت سردار دل‌ها به عنوان روز مقاومت و پایداری، نشان دهنده این است که رشادت و دلاوری این بزرگمرد تاریخ برای همیشه و تمامی بشریت به عنوان یک الگوی واقعی معرفی شود و همگان می‌بایست قدردان زحمات و از خودگذشتگی‌های شهید سلیمانی باشند.

حامد محقق، عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به معرفی کتاب «ما با تو سربلندیم» پرداخت و گفت: این کتاب مشتمل بر ۱۸ قطعه شعر و روایتی شاعرانه از سیره و زندگی شهید سلیمانی است که با همکاری بابک نیک‌طلب گردآوری و توسط انتشارات به نشر چاپ شده است.

محقق بیان کرد: بهترین راه برای آن که نوجوانان را به سمت الگوی مناسب سوق داد، معرفی قهرمان‌های واقعی برای آنان است و مجموعه شعر «ما با تو سربلندیم» شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک الگوی واقعی و سوژه محوری خود انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: منش قهرمانانه و رشادت‌های منحصر به فرد این شهید عزیز در مواجهه با دشمنان در کنار روحیه مردانگی در مواجهه با مشکلات و افتادگی او در برابر مردم همه از ویژگی‌هایی بود که می‌توان آن را به عنوان ویژگی‌های یک قهرمان به نوجوانان امروز معرفی کرد.

محمد طالبی، کارگردان مستند «ژنرال» هم در این برنامه گفت: این مستند روایت مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه است که از زبان مسلمانان منطقه به تصویر کشیده شده و مروری بر دلایل به شهادت رساندن مظلومانه شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا و ایادی وابسته به او و تاثیر آن در ایران و جهان داشته است.

وی ادامه داد: تلاش بی‌وقفه شهید سلیمانی در سرکوبی نیروهای داعش که در عراق و سوریه مردم را به خاک و خون کشیدند، سخنرانی شهید در میادین جنگ با داعش، نگاه کارشناسان و سیاستمداران به رفتار دوگانه آمریکای جنایتکار در سرکوب داعش در این مستند روایت می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم نیز عباس احمدی، دبیر محفل ادبی ادیب به خوانش شعر با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) و شهید سلیمانی پرداخت و از اسماعیل رحیمی، همرزم شهید سلیمانی و همچنین پدر شهید مدافع حرم، سردار سعید مجیدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha