داوری نهایی آثار کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در شیراز
کد خبر: 4024426
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

داوری نهایی آثار کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت» در شیراز

داوری نهایی آثار ارسال شده به کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در شیراز انجام می‌شود.

کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»، داوری آثاربه گزارش ایکنا از فارس، حامد تقوایی، دبیر کل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» امروز، 8 دی در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره که از 21 اسفند 1399 با فراخوان آثار ادبی و هنری در هفت زبان و ۲۵ رشته ادبی و هنری در راستای چهره واقعی پیامبر رحمت(ص) به زبان هنر آغاز به‌کار کرد، در گام پایانی و داوری آثار است.

وی با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه کنگره افزود: 5700 اثر از 40 کشور دنیا در دبیرخانه کنگره دریافت و از 2 آبان‌ داوری گام نخست آثار آغاز شد.

تقوایی با اشاره به پیروی از شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا، ادامه داد: هرچند داوری پایانی برخی رشته‌ها به بستر مجازی انجام می‌شود، در برخی رشته‌ها همچون خوشنویسی (نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته)، نقاشی‌خط، نقاشی و نگارگری داوران در شیراز گرد هم خواهند آمد.

وی یادآور شد: برگزیدگان داوری نخست، پس از فراخوانده شدن، اصل اثر خود را به دبیرخانه کنگره فرستادند که 9 و 10 دی ماه، داوری پایانی با حضور مشاهیر و برجستگان هنری کشور در شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، داوری پایانی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، نقاشی و نگارگری این کنگره را محمدجلیل رسولی، علی‌اصغر تجویدی، علیرضا کریم‌پور، علی شیرازی، رضوان صادق‌زاده، مجتبی ملک‌زاده، محمد حیدری، احمد عبدالرضایی، عین‌الدین صادق‌زاده، قاسم احسنت، حسین غلامی، مجید چیزفهم دانشمندیان، علیرضا تل‌جنگانی، سید علی فخاری، جلیل جوکار، اصغر جوانی، علی شیخی و رضا پورزرین انجام خواهند داد.

یادآور می‌شود، آیین پایانی این کنگره پس از پایان داوری‌ها روز جشن خجسته مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)، 10 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha