ارسال بیش از ۲ هزار اثر به نخستین کنگره ملی «شعر محلی شهید سلیمانی»
کد خبر: 4024304
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

ارسال بیش از ۲ هزار اثر به نخستین کنگره ملی «شعر محلی شهید سلیمانی»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه نخستین کنگره ملی شعر محلی سردار سلیمانی در جنوب کرمان برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

کنگره ملی شعر محلی شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز ۷ دی‌ماه در نشست خبری نخستین کنگره ملی شعر محلی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم دین خود را به اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی و خون شهدا ادا کنیم تصمیم گرفتیم اولین کنگره ملی شعر محلی سردار سلیمانی را در جنوب کرمان برگزار نماییم.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری فراخوان جشنواره منتشر شده است، تصریح کرد: به دلیل استقبال بی نظیر مردم دو مرحله این مهم تمدید شد و تاکنون بیش از 2هزار و 500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه در کشور 200 گویش وجود دارد، گفت: این جشنواره نیز بر همین مبنا به‌عنوان جشنواره شعر محلی نام گذاری شد تا تمامی گویش‌ها بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در پانزده گویش اصلی، افراد برتر را معرفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره 29 دی ماه سال جاری همزمان با روز غزه برگزار می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه در ایام شهادت سردار سلیمانی برنامه‌های مختلفی برگزار شده است و ما نیز بنا داشتیم این جشنوراه در شان سردار برگزار شود، ادامه داد: مردم جنوب کرمان ارادت خاصی نسبت به سردار سلیمانی دارند و وی را فرزند این منطقه می‌دانند. امیدوارم با این جشنواره قطره‌ای از دین خود را به شهید سلیمانی ادا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه جشنواره ملی شعر محلی شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب کرمان پایه‌گذاری شده است، اظهارداشت: در نظر داریم این جشنواره هرسال در جنوب کرمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در آیین اختتامیه جشنواره از برگزیدگان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم و جانبازان مدافع حرم در جنوب کرمان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha