روش مبارزه در جنگ فرهنگی را یاد بگیریم / راه‌اندازی قرارگاه ارتقای فرهنگی در شیراز
کد خبر: 4023711
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله دژکام:

روش مبارزه در جنگ فرهنگی را یاد بگیریم / راه‌اندازی قرارگاه ارتقای فرهنگی در شیراز

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه امروز در یک جنگ فرهنگی قرار داریم، گفت: گاهی اوقات برخی افراد متوجه این تفاوت‌ها نیستند و برخوردهایی ارائه می‌دهند که باز هم نتیجه‌اش ضرر دارد زیرا روش جنگ فرهنگی را بلد نیستند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 5 دی‌ماه در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 4 گفت: امروز باید کارهایمان در مسیر مبارزه فاطمی و شهیدان باشد.

وی با بیان اینکه مسلماً امروز در معرض یک پیکار نابرابر فرهنگی هستیم، افزود: به عنوان مثال وقتی جمله حقی در کشورمان گفته می‌شود، در مقابل آن سروصدای زیادی ایجاد می‌کنند و انسان واقعاً متوجه می‌شود که اینان سر جنگ دارند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید همچنان که در نبرد نظامی پیروز شدیم در نبرد فرهنگی هم پیروز شویم و این وعده خداوند است و خداوند هم خلف وعده نمی‌کند، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم وقتی امام جمعه‌ای در یکی از نقاط کشورمان مطلبی را مطرح می‌کند، چگونه دشمنان نظام درباره آن سوءبرداشت‌ها را مطرح کرده و سر و صدای زیادی به پا می‌کنند البته باید بگوییم که ما هم در این نبرد نیرو به اندازه همان‌ها داریم اما بساط تبلیغ امروز دست آن‌هاست.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: بحمد الهی مردان جنگی هم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داریم و خدا هم به ما کمک می‌دهد اما مهم این است که بدانیم در این عرصه دقیقاً چه کار باید انجام دهیم و چگونه با حملات دشمن برخورد کنیم که نتیجه آن به نفعمان شود لذا از این جهت ممکن است میدان جنگ نظامی با میدان فرهنگی از زمین تا آسمان متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی افراد متوجه این تفاوت‌ها نیستند و برخوردهایی ارائه می‌دهند که باز هم نتیجه‌اش ضرر دارد زیرا روش جنگ فرهنگی را بلد نیستند، گفت: امروز باید تمام دغدغه‌های فرهنگی خود را با یکدیگر متحد کنیم و در این عرصه فعالیت کنیم.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با تقدیر از زحمات سه ساله مصطفی مشفقیان در کسوت معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در دوران مسئولیت ایشان اقدامات بسیار خوبی به خصوص در عرصه فضای مجازی انجام شد به طوری که امروز در فضای مجازی تقریباً 100 هزار نفر مخاطب داریم.

وی همچنین به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس اشاره کرد و گفت: این سند با زحمات بسیار زیاد مشفقیان و با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و نخبگان استان تدوین شد البته سوای سند ملی نیست همان سند ملی است که مقام معظم رهبری فرمودند اما آن را در سطح استان خود بومی‌سازی کرده و از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مصوبه آن را اخذ کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در استان فارس سندی بالاتر از سند مذکور در مباحث فرهنگی نداریم، از مسئولان فرهنگی استان خواست تا با جدیت برای اجرای این سند ورود کرده و با هم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: برای اجرای این سند باید اول بفهمیم که دقیقاً چه کارهایی باید طبق سند انجام شود و بعد آن‌ها را انجام داده و هدفی که مورد رضایت خداوند است را تحقق بخشیم. اگر می‌خواهیم کار کنیم باید بدانیم هنوز کارهای بر زمین مانده زیادی داریم.

وی با یادآوری اینکه مدیرکل ارشاد مسئولیت مستقیم در رابطه با سند دارند ولی دیگر مدیران فرهنگی هم در این زمینه مسئولیت دارند، گفت: در این سند تقسیم کار شده است لذا باید تمام مدیران فرهنگی نسبت به این سند باید توجیه شوند و بدانند که در هر قسمتی باید چه وظایفی را انجام دهند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نهاد نمایندگی رهبری نیز ناظر بر اجرای سیاست‌های کلی است، گفت: یکی از وظایف مسئول فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان رصد همین مسائل است تا ببیند برای اجرای این سند دقیقاً در کجای کار قرار داریم و برای آن با مدیران فرهنگی مشورت کرده و اگر موردی لازم است را پیگیری کند.

وی باز هم با ذکر این نکته که معاونت فرهنگی نهاد کار راهبری را به عهده دارد و مجری مستقیم آن نیست، گفت: وظیفه دیگری که بر عهده مسئول فرهنگی نهاد است، بحث پیگیری راه‌اندازی قرارگاه ارتقای فرهنگی شهر است. این قرارگاه فرهنگی با 14 کمیته باید تشکیل شود و دبیر آن هم مسئول فرهنگی نهاد است و نهایتاً یکسری از فعالیت‌های فرهنگی را معمولاً در درون نهاد اجرا خواهد کرد اما در خارج از نهاد معمولاً مجری نیستیم ولی ستاد نماز جمعه یکسری اقداماتی را انجام می‌دهد.

آیت‌الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود از مسئولان فرهنگی خواست تا انتقال تجربیات خود را به مسئول جدید فرهنگی نهاد انجام دهند و سپس افزود: باید نوع تعامل‌ها هم با مجموعه‌های زیر مجموعه نهاد مانند مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای امر به معروف و غیره مشخص و تبیین شود تا نهایتاً به پیشرفت کارهای آن‌ها بینجامد.

انتهای پیام
captcha