ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای رشد علمی کشور
کد خبر: 4023697
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای رشد علمی کشور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان افزایش کمی و کیفی ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در راستای رشد علمی کشور و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، ضروری دانست.

بازدید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان از برج فناوری هرمز

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید مؤذنی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان، امروز، 5 دی‌ماه، در بازدید از برج فناوری هرمز، اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در جهت افزایش رشد علمی کشور است و امیدواریم جوانان از ظرفیت پارک علم و فناوری نهایت استفاده را برده و در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آمادگی داریم و اعلام می‌کنیم هر فعالیتی که منجر به ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت و افزایش به‌کارگیری نخبگان باشد انجام دهیم و نقش تسهیلگر را ایفا کنیم.

علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این بازدید، عنوان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اهداف ما کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات جهاد دانشگاهی و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی جامعه، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناور و حمایت از موسسه‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نوآور،‌ با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی است.

وی افزود: وظایف ما نیز در راستای اهداف تعریف شده است ازجمله سازمان‌دهی برای ارائه خدمات مؤثر و موردنیاز به واحدهای فناور به منظور کمک به رشد آن‌ها، کمک به ایجاد شرکت‌های زایشی در جهاد دانشگاهی و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناور (انکوباتورها)‌، ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج از کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان یادآور شد: بودجه سالانه پارک از محل اعتبارات عمومی کشور، درآمد حاصل از فعالیت‌ها و خدمات پارک و قراردادهای منعقده با سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین و تمام این منابع نیز در راستای اهداف و وظایف پارک علم و فناوری هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha