درخواست سازمان اسلامی آمریکا برای مبارزه با اسلام‌هراسی در هند
کد خبر: 4023074
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

درخواست سازمان اسلامی آمریکا برای مبارزه با اسلام‌هراسی در هند

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان آمریکا خواستار تعیین نماینده ویژه از سوی کنگره این کشور برای مبارزه با اسلام‌هراسی در هند شد.

به گزارش ایکنا به نقل از CAIR، این سازمان مدافع حقوق مسلمانان اعلام کرد: درخواست آشکار برای نسل‌کشی مسلمانان هند توسط شخصیت‌های افراطی مرتبط با دولت نارندرا مودی نشان دهنده نیاز فوری کنگره به تعیین یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام‌هراسی در هند است.

در نشست اخیر رهبران گروه‌های افراطی هندو،  بر پاکسازی قومی اقلیت‌ها در هند به ویژه ۲۰۰ میلیون مسلمان این کشور تأکید شد.

در این نشست سادوی آناپورنا (Sadhvi Annapurna) دبیر کل حزب مهاسابها  (Mahasabha)خواستار کشتار دسته جمعی مسلمانان شد.

وی گفت: هیچ چیزی بدون اسلحه ممکن نیست؛ اگر می‌خواهید جمعیت مسلمانان را از بین ببرید، آنها را بکشید؛ آماده کشتن باشید و آماده باشید که به زندان بروید؛ حتی اگر ۱۰۰ نفر از ما آماده کشتن ۲۰ هزار نفر از آنها (مسلمانان) باشیم، این کار را خواهیم کرد.

ادوارد احمد میچل، از مقامات CAIR در بیانیه‌ای اعلام کرد: این درخواست‌های آشکار برای نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی توسط شخصیت‌های مرتبط با دولت هند، بار دیگر نیاز فوری به یک فرستاده ویژه برای مبارزه با اسلام‌هراسی را نشان می‌دهد؛ جامعه مسلمانان هند به طور فزاینده‌ای هدف نفرت، تبعیض و خشونت قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: ماه گذشته، شورای روابط آمریکایی-اسلامی حذف هند را از فهرست «کشورهای مورد نگرانی ویژه» وزارت امور خارجه ایالات متحده محکوم کرد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که سطوح جنایات ناشی از نفرت علیه اقلیت‌های مذهبی در هند افزایش داشت.

انتهای پیام
captcha