ضرورت بهره‌مندی از نظرات نخبگان در حل مشکلات جامعه
کد خبر: 4022831
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

ضرورت بهره‌مندی از نظرات نخبگان در حل مشکلات جامعه

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه یکی از اهداف مهم از راه‌اندازی اندیشکده در دانشگاه‌ها، استفاده صحیح از نظر نخبگان در حل مشکلات است، گفت: تلاش داریم این موضوع را در استان عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، اول دی‌ماه در نخستین جلسه هم‌اندیشی دبیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مدیران اجرایی دفاتر دانشگاه‌ها برای در اجرای برنامه‌ها و ارسال گزارش‌ها، خواستار هماهنگی بیشتر بین مجموعه مدیریتی دانشگاه‌ها با مسئولان دفاتر نهاد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه محل تولید علم است و ارتباط دانشگاه با مجموعه‌های مختلف جامعه باید بیشتر شود، افزود: چنانچه اعضای اندیشکده‌ها بتوانند با استفاده از نخبگان در موضوعات مختلف تبادل‌نظر کنند، پیش‌بینی می‌شود به موضوع آینده‌پژوهی توجه جدی‌تری صورت گرفته و از نظرات نخبگان جامعه استفاده شود.

مقامی نیاز امروز جامعه در حل مشکلات را استفاده از نظر نخبگان و جامعه دانشگاهی دانست و افزود: به نظر می‌رسد یکی از اهداف مهم از راه‌اندازی اندیشکده در دانشگاه‌ها، استفاده صحیح از نظر نخبگان در حل مشکلات است که تلاش داریم این موضوع را در استان عملیاتی کنیم و نظرات نخبگان را به گوش مسئولان برسانیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس یادآور شد: ساختاری تحت عنوان اندیشکده در دفاتر استانی نهاد در دانشگاه‌ها پیشنهاد داده‌ شده که مقرر شده است با همکاری تمام مسئولان دانشگاه، در خصوص برخی از مشکلات در استان‌ها از پیشنهادات این دفاتر استفاده کرده و آن‌ها به مسئولان مربوطه ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی ـ فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس نیز در این نشست، الگو قرار دادن دانشگاه‌های موفق درانجام این امور علمی را مهم توصیف کرد و گفت: حمایت از ظرفیت‌های جامعه نخبگان در دفاتر اندیشکده‌ها یکی از اتفاقات مهم این دولت است که باید از ظرفیت به وجود آمده با هدف مشخص استفاده شود.

وی، مأموریت مسئولان دفاتر را جذب و شناسایی بیشتر افراد اهل فکر در دانشگاه دانست و گفت: نیاز است اساتید و تشکل‌های دانشجویی برای انجام این مأموریت و رسالت اهتمام لازم را داشته باشند.

به عقیده معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد استان فارس، یكی از شاخص‌های دفاتر اندیشکده‌های نهاد، شناسایی و جذب دانشجوی نخبه است و زمانی می‌توان وضعیت این دفاتر را در کشور ارتقا داد كه بتوان افراد اهل فکر و ایده را جذب كرد.

انتهای پیام
captcha