تبیین جزئیات بیشتری از مجمع سالیانه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت
کد خبر: 4022626
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱

تبیین جزئیات بیشتری از مجمع سالیانه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت

نوزدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت امروز با دستور بررسی جزئیات بیشتری از برگزاری مجمع عمومی سالانه اتحادیه تشکیل شد.

رحیم قربانی، نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: نوزدهمین جلسه هیئت مدیره این اتحادیه امروز، ۳۰ آذرماه با حضور اعضای هیئت مدیره و بازرسی در سالن حجت‌الاسلام شهید تقوی سازمان قرآنی دانشگاهیان در تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: دستور اصلی جلسه امروز، درباره برگزاری مجمع عمومی اتحادیه کشوری بود. در مجمع درباره مسائل کلی، سیاست‌ها، خط مشی‌ها و اصولی که اتحادیه طی یک سال دارد، بحث و تبادل نظر خواهد شد. همچنین طی این مجمع، موضوعات دیگری چون برنامه‌های سال آینده، برنامه‌های انجام شده و وضعیت بودجه مطرح می‌شود. این نخستین مجمع عمومی اتحادیه پس از تشکیل ادغام است که به شکل حضوری برگزار می‌شود و با توجه به روند یک ساله اتحادیه، جلسه‌ دارای اهمیت است.

رحیم قربانی

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تصریح کرد: از طرفی نیز گفتمان خوبی بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی انجام شده و مسئولان مختلف قرآنی و فرهنگی درخصوص واگذاری فعالیت‌ها و امور قرآنی به بخش مردمی، قول‌های مساعد داده‌اند که طی این جلسه مطرح و درباره آن نظرات و پیشنهادات احصا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی اتحادیه 10 دی‌ماه در سالن شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود، افزود: طی این جلسه، وضعیت برگزاری مجامع عمومی سایر استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا چند استان که تا کنون نتوانستند، مجمع عمومی خود را به دلایلی برگزار کنند، سعی کنند پیش از موعد مجمع عمومی، مجامع خود را برگزار کنند.

قربانی با اشاره به اینکه طی این جلسه درخصوص برنامه‌هایی که برای سال 1401 در نظر گرفته شده است، نقطه نظرات احصا شد تا در مجمع عمومی ارائه شود، گفت: با توجه به تجربیات یکساله اتحادیه کشوری، لزوم تغییرات در اساسنامه اتحادیه مطرح بود، بنابر این کارگروهی مشخص شد که این موارد را بررسی کند. این کارگروه، تغییرات اساسنامه را مشخص و جهت طرح در مجمع عمومی آماده خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت تردد اعضا نیز موضوع دیگری بود که در جلسه امروز درباره آن بحث شد. براساس آیین‌نامه اساسنامه اتحادیه بیش از 270 مؤسسه (براساس سهمیه‌بندی که به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند)، در مجمع عمومی شرکت می‌کنند. پیشنهاد برنامه‌های محتوایی در مجمع، بُعد جریان‌سازی و مطالبه‌گری است که اتحادیه در این شرایط از مسئولان قرآنی و فرهنگی باید داشته باشد و استفاده حداکثری از فرصتی که پیش آمده است، از جمله موارد دیگریست که طی مجمع عمومی به آن پرداخته می‌شود.

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری اظهار کرد: با توجه به اینکه مجمع عمومی سالیانه در آستانه دومین ایام سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، اجرا و انجام برنامه‌های قرآنی به عنوان میثاقی با این شهید، مورد تأکید قرار گرفت.

کد

وی درباره سرانجام مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران، بیان کرد: مقدمات این مجمع نیز برای پایان هفته جاری فراهم شده است. طی این جلسه نیز خواسته شد تا این مجمع با رعایت تمامی اصول و ضوابط و با حضور حداکثری مؤسسات برگزار شود تا به دومین دور نینجامد.

یادآوری می‌شود، براساس نتایج انتخابات و برپایی مجمع عمومی به تاریخ سوم مردادماه ۹۹، حسن محمدی‌، سیدمحسن موسوی‌بلده، مرتضی طلایی، سیدعلی‌ سرابی، امیرحجت مرادی، جواد سعیدی، محمدحسین اسلامی‌جهرمی، حسین خاکساری‌هرندی، مهدی مقامی، رحیم قربانی‌، علیرضا شاهسونی، میثم طاهرآبادی، نهضت حورزاده‌، لاله افتخاری و پیمان سلیمی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.

اعضای علی‌البدل هیئت مدیره نیز مجید باوردی، حجت مجید‌بیلندی و سیدمرتضی نیکزاد‌حسینی و هیئت بازرسان محمد الهی، محمد پیلان‌نژاد و قاسم جهان‌آرا و همچنین اعضای علی‌البدل محترم قلی‌پور و باقر افخمی هستند.

انتهای پیام
captcha