اعتقادی به انحصارطلبی نداریم/ داوطلبان حذف شده در سامانه «سخا» ثبت‌نام نکرده‌اند
کد خبر: 4022325
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
پاسخ مسئولان به حذف نام برخی از داوطلبان جشنواره قرآن خانواده طلاب؛

اعتقادی به انحصارطلبی نداریم/ داوطلبان حذف شده در سامانه «سخا» ثبت‌نام نکرده‌اند

مسئولان برگزارکننده چهارمین جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب برادر در واکنش به درج گزارش خبرگزاری ایکنا در خصوص حذف نام برخی از شرکت‌کنندگان در جشنواره، پاسخی در اختیار این رسانه قرار داده‌اند که تقدیم مخاطبان می‌شود.

پاسخ مسئولان به حذف نام برخی شرکت کنندگان از جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب پنج‌شنبه، 25 آذر در اراک با حضور بیش از 90 نفر و در رشته‌های مختلف آوایی در حوزه علمیه الزهرا(س) این شهرستان به صورت حضوری و شهرستان‌ها به صورت آنلاین برگزار شد.

پیرو درج گزارش و ادعای برخی داوطلبان نسبت به حذف نامشان از لیست شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب برادر، خبرگزاری ایکنا در این خصوص پیگیری لازم را انجام داده است که مسئولان ذی‌ربط مطالبی را بدین شرح در اختیار خبرگزاری قرار دادند که تقدیم مخاطبان می‌شود.


بیشتر بخوانید:


ثبت‌نام همسران و خانواده‌های طلاب برادر به صورت سیستمی و در سامانه سخای مرکز خدمات بوده و ثبت‌نام طلاب خواهر از طریق حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده است و هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح طلاب خواهر و خانواده طلاب برادر است و مسئولان ذی‌ربط اشاره داشتند که تمام هماهنگی‌ها برای برگزاری جشنواره‌ای مطلوب انجام شده است، با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که این جشنواره در سایه هم‌افزایی برگزار می‌شود، قطعاً با نقاط ضعفی رو به رو است که رفع این موارد می‌تواند به برگزاری جشنواره‌ای بهتر در سال‌های آینده کمک کند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برگزارکننده جشنواره نام خانم حدیثه پیربداغی در لیست افراد ثبت‌نام شده قرار ندارد و طبق آیین‌نامه افرادی که در سامانه در زمان مقرر ثبت‌نام نکرده باشند قاعدتاً حق شرکت ندارند، چراکه حق دیگر شرکت‌کنندگان که در سامانه ثبت‌نام خود را تکمیل کردند تضییع خواهد شد. افراد بدون ثبت‌نام و فقط با دریافت پیامک سراسری از سوی حوزه علمیه خواهران قصد شرکت در جشنواره را داشتند که این امر خلاف مبانی اخلاقی است و از انجام آن جلوگیری شد.

منظور از واژه انحصارطلبی در گزارش به صورت کلی بوده است، چراکه شاهدیم برخی دستگاه‌ها که فعالیت گسترده قرآنی ندارند بدون بهره‌مند شدن از نظر جامعه قرآنی و متولیان این حوزه مبادرت به برگزاری مسابقه یا جشنواره می‌کنند. مسئولان برگزارکننده جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب برادر اعلام کردند که انحصارطلبی صورت نگرفته است و برای برگزاری جشنواره از نقطه نظرات کارشناسان و اهل فن بهره‌مند شدند. محتوای قرآن ما را به اتحاد و تعامل سازنده سوق می‌دهد و هدف ما در این جشنواره و دیگر برنامه‌ها انحصارشکنی است و هیچ اعتقادی به انحصاری کردن فعالیت‌های قرآنی نداریم. سازمان دارالقرآن کشور و مرکز خدمات حوزه علمیه برای هرچه بهتر برگزاری این جشنواره برنامه‌ها دارند و هم در سال جاری و هم در سال‌های آینده از نقطه نظرات کارشناسان، داوران و نخبگان قرآنی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha