رقابت 12 نماینده از قم در مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4022143
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶

رقابت 12 نماینده از قم در مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقاف

مرحله نهایی چهل‎وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، از امروز، 29 آذرماه در تهران در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت همزمان و حضوری در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده است و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد؛ 12 چهره جوان قرآنی، سهم استان قم در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قرآن کریم است که با نمایندگان سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

مرحله نهایی مسابقات قرآن اوقافمرحله نهایی چهل‎وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، از امروز، 29 آذرماه در تهران در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت همزمان و حضوری در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده است و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد؛ 12 چهره جوان قرآنی، سهم استان قم در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قرآن کریم است که با نمایندگان سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

روح‌الله آقایی و سیدصادق کاظمی در رشته ترتیل، محمدرضا احمدی در رشته حفظ کل، حمیدرضا صافی در رشته حفظ 20 جزء، شهاب امانتچی و سعید شعبانی در رشته دعاخوانی، حسین یزدان‌پناه در رشته اذان و سیدمحسن روحانی، محمد دهقانی و موسی مقدسی در رشته تفسیر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

همچنین نسیبه کرمی پارسا در رشته قرائت تحقیق و خدیجه دیاری در رشته ترتیل هم جزو متسابقان مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستند که از استان قم به این مرحله رسیده‌اند.

برای اطلاع یافتن از برنامه‌ریزی‌های اوقاف قم جهت آماده‌سازی نمایندگان استانی در مرحله نهایی این دوره از مسابقات و درخشش آن‌ها در سطح کشوری به سراغ محمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم رفتیم و در جریان امور انجام شده این اداره برای متسابقان قرار گرفتیم که در ادامه می‌خوانید:

وی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از اطلاع‌رسانی سریع و زودهنگام به برگزیدگان جهت شرکت در مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و بیان کرد: بلافاصله پس از اعلام زمان و مکان و چگونگی برگزاری فینال مسابقات قرآن کریم، با تک تک افراد یاه‌یافته استانی به این مرحله تماس حاصل شد و آن‌ها را در جریان کامل قرار دادیم تا هرچه سریع‌تر بتوانند خود را برای حضور در مسابقات آماده کنند.

صالح‌نژاد به برنامه‌های انجام شده از سوی اوقاف قم جهت آماده‌سازی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: دو کارگاه یک روزه ویژه راه‌یافتگان به مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اولین دوره هفته گذشته، از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک استان با حضور استاد ابوالقاسمی برگزار شد و برخی از راه‌یافتگان به مرحله نهایی این دوره از مسابقات در این کارگاه یک‌روزه حضور پیدا کردند.

صالح‌نژاد اظهار کرد: دومین کارگاه ویژه آماده‌سازی متسابقان جهت حضور در فینال مسابقات قرآن کریم، 21 آذرماه و با دعوت استاد یاراحمدی از تهران به‌صورت یک‌ روزه برگزار شد؛ با وجود هزینه‌هایی که برای برگزاری این کارگاه یک‌ روزه ویژه متسابقان انجام دادیم انتظار می‌رفت کلیه برگزیدگان در این دوره شرکت کنند، اما آن‌ها استقبال نکردند.

وی ادامه داد: در این کارگاه یک روزه قرار بود هر فرد یک ساعت به‌طور اختصاصی با استاد تمرین تلاوت و قرائت داشته باشد و اشکالات و ایرادات خود را برطرف کند اما به علت کاهش میزان استقبال متسابقان از این دوره، برخی از برگزیدگان به‌ویژه بانوان راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از مسابقات بیش از دو ساعت توانستند از حضور استاد بهره‌مند شوند.

پای صحبت‌های چندتن از نمایندگان استان قم در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم نیز نشستیم که برخی از آن‌ها از برگزاری کارگاه‌های آموزشی آماده‌سازی رضایت کامل داشتند و البته برخی دیگر نیز زبان به گلایه گشودند و مطالبات خود را مطرح کردند که امید است متولیان امر برای بهبود عملکرد خویش در دوره‌های بعدی مسابقات قرآن کریم به آن توجهی ویژه داشته باشند.

محمدرضا احمدی، نماینده استان قم در رشته حفظ کل در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: برگزاری کارگاه یک روزه با حضور استاد یاراحمدی که از سوی اوقاف انجام شد در افزایش آمادگی متسابقان تأثیر بسزایی داشت و این دوره آموزشی برای خود من مفید بود.

روح‌الله آقایی، نماینده استان قم در رشته ترتیل نیز در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن اعلام رضایت از نحوه اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره آموزشی آماده‌سازی مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: با وجود اینکه دو دوره آموزشی مفید و مؤثر برای آماده‌سازی متسابقان برگزار شد اما برخی از نمایندگان استانی در این دوره حضور پیدا نکردند.

برای جویا شدن از علت عدم شرکت نمایندگان استان قم در رشته دعاخوانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به سراغ سعید شعبانی، فینالیست این دوره از مسابقات رفتیم و از او علت عدم حضورش در این دوره آموزشی را جویا شدیم که در ادامه از نظر می‌گذرد:

وی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: رشته دعاخوانی و اذان کاملا متفاوت از رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن است، بنابراین نیازمند برگزاری دوره آموزشی مجزا با حضور استاد کاربلد در این حوزه است.

شعبانی اظهار کرد: دوره آموزشی آماده‌سازی برگزار شده از سوی اوقاف برای سایر فینالیست‌ها در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن مناسب بوده و گمان نمی‌کنم در آماده‌سازی دعاخوانان این دوره از مسابقات چندان تأثیری داشت.

چهره دعاخوانی کشور ادامه داد: با مسئولان اداره اوقاف نیز در رابطه با عدم سنخیت دوره آموزشی آماده‌سازی با حضور چهره برجسته ترتیل و حافظ قرآنی کشور با رشته دعاخوانی صحبت کردیم اما آن‌ها معتقد بودند که این دوره برای ما هم مناسب است و می‌توانیم شرکت کنیم.

وی افزود: من در منزل به‎صورت شخصی و بدون استاد تمرین و آماده‌سازی کردم اما اوقاف باید برنامه‌های آموزشی ویژه‌ و مناسب‌تری برای آماده‌سازی و حضور همه نمایندگان استان در فینال چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراهم می‌آورد. 

یادآور می‌شود، برای 12 نماینده استان قم در مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم شاهد درخشش آن‌ها در این دوره از مسابقات و کسب افتخار برای استان باشیم.

گزارش از محدثه نعیمی‌فرد

انتهای پیام
captcha