مراکز حوزوی تبدیل به حوزه علمیه اجتهادهای جواهری شود
کد خبر: 4021900
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

مراکز حوزوی تبدیل به حوزه علمیه اجتهادهای جواهری شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، حوزه‌های علمیه را دعوت به تولید اجتهادهای جواهری کرد و گفت: حوزه علمیه طهارت باید تبدیل به حوزه علمیه اجتهادهای جواهری شود

ناصر جوکار، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس به گزارش ایکنا از فارس، ناصر جوکار، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس امروز، 28 آذرماه در همایش «مختصات حوزه و دانشگاه چهلواره دوم انقلاب» که در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد، حوزه‌های علمیه را دعوت به تولید اجتهادهای جواهری کرد و گفت: حوزه علمیه طهارت باید تبدیل به حوزه علمیه اجتهادهای جواهری شود تا مرز میان مصلح و مرتجع هماره تاریخ پر رنگ‌تر شود.

وی ضمن نثار درود بر روح مطهر جمیع شهیدان تاریخ انقلاب خاصه شهدای معلم که مدرس آنان تبدیل به مقتل آنان شد، گفت: قصه پر غصه شهید مفتح با خون سر او شروع و با خون دل ایشان مهر خاتمیت پذیرفت.

جوکار افزود: جای دارد در دهه پنجم انقلاب یک بار دیگر روی جمجمه این شهید مطالعه کرد که با چه اسلحه‌ای، چه گلوله‌ای و چه استدلالی در ۲۷ آذر سال ۵۸ به سمت ایشان شلیک شد و اینکه گروه فرقان از چه پشتوانه فکری برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح، مواجه با متحجرینی شد که ایده خود را در سردخانه‌های جناحی فریز کرده بودند تا زمان خاص خود از آن بهره‌برداری کنند، گفت: هنگامی که این جماعت مرتجع و خوارج زمانه خود نتوانستند با احتجاج و استدلال و جدل‌های موقر مدرسی این شهید را قانع کنند، ناجوانمردانه مغز سر ایشان و دو محافظش را بر آسفالت خیابان بر زمین ریختند تا همگان بدانند که منطق اسلام ارتجاعی، فوندامنتالیسم و بنیادگرا، ریشه در جهل مرکب و خشونت دارد و قدر مسلم جماعت منحطی که هر عتیقه‌ای را سنت و هر اجتهادی را بدعت می‌دانند، هرگز قائل به تفکیک هسته اسلام از پوسته آن نبوده و نیستند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس تصریح کرد: در دنیایی که مدعیان کمالات و عاملان جنایات هر دو یکی هستند، اگر کسانی همچون مفتح، مطهری، بهشتی و... نباشند که ایده‌های ضد انسانی را موشکافانه تبارشناسی و مودبانه نقد کنند، ضد معرفت در پوستین معرفت به بشر عرضه شده و کلاه بشریت برداشته خواهد شد.

وی، رسالت حوزه‌های علمیه را سترگ دانست و با بیان اینکه در فهرست هندسه معرفت دینی، روحانیت و استاد دانشگاه جایگاه منیعی دارد، گفت: در دانشگاهی که هر چه علم رشد کند، خدا کوچک‌تر شود و هر چه روابط علی و معلولی علوم مکشوف شود، خداوند تعطیل و برای مرحوم خدا مجلس ختم گرفته شود و خداوند را صرفا در تاریکی جست‌وجو کنیم، دانشگاهی اسلامی نیست.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس، دو مدل تفکر طالبانیزم، تحجر و سکولاریزم (عریان یا نقابدار) را دو لبه قیچی دانست که می‌تواند محل تولد یکی در حوزه و دیگری در دانشگاه باشد و سپس ادامه داد: باید قرار ملاقات این دو تفکر را اساتید و طلاب بسیجی به هم زده و راه سومی از دل این دو مسیر منحرف برگزینند و این راه از مسیر مقیم مقام ولایت و سفینه سکان هدایت می‌گذرد.

انتهای پیام
captcha