لازمه داشتن دانشگاه‌های تراز انقلاب، حضور روحانیان به‌روز است
کد خبر: 4021833
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

لازمه داشتن دانشگاه‌های تراز انقلاب، حضور روحانیان به‌روز است

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به اهداف انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌ها در تراز انقلاب باشند باید روحانیون به روز در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند تا بتوانند حرف امروز جوانان را بفهمند.

محمد مهدی علویان‌مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمد مهدی علویان‌مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز امروز، ۲۷ آذرماه در نخستین نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور رؤسای دانشگاه‌های شیراز و مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه برگزار شد، گفت: با توجه به تغییراتی که در دنیا در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، اگر می‌خواهیم دانشگاه‌ها در تراز انقلاب باشند باید روحانیون به روز در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند تا بتوانند حرف امروز جوانان را بفهمند همانطور که شهید مطهری با تسلط بر فلسفه غرب این کار را کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در دنیا به دانشگاه‌های نسل چهار که دانشگاه‌های اجتماعی هستند، رسیده‌اند و معتقدند صرفاً نباید متخصص تربیت کنیم بلکه باید فرد متخصص مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند باشد و درد اجتماعی را بداند.

علویان‌مهر با بیان اینکه ما ۴۳ سال قبل این نگاه را با بحث دانشگاه‌های فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی داشتیم، افزود: انقلاب فرهنگی برای همین اتفاق افتاد که دانشگاه‌ها را به سمتی ببرند که فارغ‌التحصیلان همزمان متخصص و متعهد باشد و اقدامات خوبی در دانشگاه‌ها در این زمینه بعد از انقلاب انجام شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز اظهار کرد: معتقد هستم دلیل آنکه دانشگاه‌ها توانستند قبل از انقلاب بالی برای به ثمر رسیدن انقلاب شوند، حضور روحانیون آگاه به زمانه و مؤثر مثل شهید مطهری در دانشگاه‌ها بود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب، با انقلاب فرهنگی بنا بر این بود که دانشگاه‌های طراز انقلاب ایجاد شود، گفت: اقدامات خوبی در دانشگاه‌ها در این زمینه انجام شد مثل حضور دفاتر نهاد در دانشگاه، تشکل‌های سیاسی فرهنگی بسیج، انجمن‌ها و... که گامی رو به جلو بود، اما هنوز به دانشگاه‌های تراز انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و حلقه مفقوده این کار را حضور مؤثر اساتید و روحانیون آگاه و به روز و زمان‌شناس در دانشگاه می‌دانم که جای آن‌ها خالی و کم است.

علویان‌مهر تأکید کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب شد شهید مطهری با دانشجویان آن زمان ارتباط بگیرد، شناختن نیازها و حرف آن‌ها بود و در همان راستا توانستند الگوی اسلام انقلابی را ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha