دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در فارس تشکیل شود
کد خبر: 4021765
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در فارس تشکیل شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس خواستار تشکیل دبیرخانه و کارگروهی برای وحدت حوزه و دانشگاه در این استان شد و گفت: این کارگروه و دبیرخانه باید برای رفع مسائل اجتماعی تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، ۲۷ آذر ماه در نخستین نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور رؤسای دانشگاه‌های شیراز و مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، خواستار تشکیل دبیرخانه و کارگروهی در راستای وحدت دانشگاه و حوزه در استان شد.

وی افزود: اگر قرار است این اتفاق بیفتد، نباید شبیه کارهای گذشته شود که بیشتر در مباحث نظری بحث می‌شد بلکه کارگروهی برای رفع مسائل اجتماعی تشکیل شود و با این نگاه که وحدت به سمت هدف اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی برده شود، شاید بتوان کار مؤثری انجام داد.

مقامی اظهار کرد: فعالیت‌هایی در کشور برای وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، اما برای حضور طلاب در دانشگاه و دانشجویان در حوزه باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نسل‌های جدید دانشگاه، نسل‌های اجتماعی خواهد بود و دانشگاه‌ها به این سمت حرکت می‌کنند، افزود: باید تحقق هدف دانشگاه با نگاه به مسائل اجتماعی صورت گیرد.

مقامی با تصریح اینکه حوزه علمیه به عنوان یک دانشگاه اسلامی صدها سال پیش کارکرد اجتماعی  داشته است، گفت: دوباره باید به این رویکرد اجتماعی برگردیم و با یک نگاه مدرن باید این اتفاق بیفتد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: تدوین رشته‌های مختلف در حوزه علمیه، نقطه شروع کار خوبی است، اما در این راستا بیم آن می‌رود که حوزه علمیه، دانشگاه شود و از مسیر اصلی خود خارج شود.

انتهای پیام
captcha