تأیید انتصاب نخستین مسلمان به عنوان نماینده آمریکا در امور آزادی‌های دینی
کد خبر: 4021724
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

تأیید انتصاب نخستین مسلمان به عنوان نماینده آمریکا در امور آزادی‌های دینی

سنای آمریکا انتصاب نخستین نماینده مسلمان آمریکا در امور آزادی‌های دینی را که از سوی جو بایدن پیشنهاد شده بود، تأیید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، سنای آمریکا در اقدامی تاریخی، رشاد حسین، مسلمان آمریکایی را به‌عنوان نماینده آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی برگزید.

رشاد حسین که از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه جولای نامزد شد، از سوی سنای آمریکا با ۸۵ رأی موافق در برابر ۵ رأی مخالف برای این منصب تأیید شد. حسین اولین مسلمان آمریکایی است که به این مقام برگزیده شده است.

رشاد حسین، در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نماینده ویژه در سازمان همکاری‌ اسلامی، نماینده ویژه برای ارتباطات راهبردی مبارزه با تروریسم و معاون مشاور کاخ سفید بود.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان آمریکا، روز جمعه از تأیید این انتصاب استقبال کرد. ادوارد احمد میچل، معاون مدیر اجرایی این شورا در بیانیه‌ای گفت: این روز تاریخی برای جامعه مسلمان آمریکا و ملت ما است.

میچل افزود: ما مطمئن هستیم که رشاد حسین از آزادی مذهبی همه جوامعی که در سراسر جهان در معرض تهدید تعصب قرار دارند از جمله مسمانان اویغور دفاع خواهد کرد.

همچنین، کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا از تأیید حسین استقبال کرد. نادین مائنزا، کمیسیونر این کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: رشاد حسین با سال‌ها دانش و تجربه‌اش، موقعیت خوبی برای پیشبرد ارتقای آزادی مذهبی بین‌المللی دولت آمریکا دارد.

جو بایدن، مرداد ماه گذشته رشاد حسین هندی‌تبار را به عنوان سفیر آزادی‌‌های دینی بین‌المللی این کشور معرفی کرد. وی پیش از این مدیر سازمان همکاری و مشارکت جهانی در شورای امنیت ملی آمریکا بوده است.

انتهای پیام
captcha