مجتمع قرآنی شهید سلیمانی افتتاح می‌شود
کد خبر: 4021673
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

مجتمع قرآنی شهید سلیمانی افتتاح می‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از افتتاح مجتمع قرآنی شهید سلیمانی در آستانه سالروز شهادت این شهید بزرگوار و در ۱۰ دی‌ماه سال جاری در جوار مزار ایشان و همچنین برپایی مسابقه حفظ قرآن کریم در این راستا خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت زهرا(س) حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، تربیت حافظان قرآن در جهت لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور را مهم‌ترین رویکرد این مؤسسه برشمرد و گفت: در این راستا هم شعبه‌ها و هم مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم را در نقاط مختلف کشورمان راه‌اندازی کردیم.

وی از فعالیت بیش از 200 شعبه و 13 مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم ذیل این مؤسسه در نقاط مختلف کشورمان خبر داد و افزود: به یاری خدا چهاردهمین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم بیت‌الاحزان را در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی در جوار مزار این شهید بزرگوار در کرمان راه‌اندازی خواهیم کرد.

شاهسونی زمان افتتاح مجتمع قرآنی سپهبد شهید سلیمانی را 10 دی‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: قریب سه سال پیش با پیگیری یکی از خیراندیشان کرمان قطعه زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع در منطقه کوهپایه در ۳۵ کیلومتری شهر کرمان وقف راه‍اندازی فعالیت‌های قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان شد و کلنگ‌زنی ساختمان مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم در این قطعه زمین انجام شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دلیل تأخیر افتتاح این مجتمع را شیوع کرونا برشمرد و افزود: با پیگیری خیر و بانی این مرکز فاز اول این مجتمع افتتاح با زیربنای 800 متر مربع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها همچنین مسابقه حفظ قرآن کریم هم برگزار خواهد شد، گفت: در تاریخ پنج‌شنبه، 9 دی‌ماه این مسابقه در مقاطع حفظ 10، 20 جزء و کل قرآن کریم با حضور حافظان آقا از نواحی عمدتاً جنوب و جنوب شرق کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

شاهسونی ادامه داد: در صبح جمعه، ۱۰ دی ماه حافظان و قاریان به همراه مسئولان و مدیران در مراسم میثاق با شهدا در گلزار شهدای کرمان حاضر شده و به مقام شامخ شهدای والا مقام به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش شهید پورجعفری ادای احترام می‌کنند. پس از آن برنامه افتتاحیه در منطقه کوهپایه و محل مجتمع شهید سلیمانی آغاز خواهد شد که طی آن تعدادی از قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی به اجرای برنامه می‌پردازند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه از مسئولان کشوری هم برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده است و در پایان نیز از نفرات برتر مسابقه با اهدای هدیه تجلیل خواهد شد، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فاز‌های بعدی این مجتمع خبر داد.

وی با تصریح اینکه تاکنون علاوه بر زمین وقفی حدود دو هکتار زمین در اطراف آن با حمایت‌های خیرین خریداری شده است و در حال رایزنی جهت خرید یا اهدای زمین‌های اطراف هستیم، گفت: پیش‌بینی ما تأمین ۳ الی ۴ هکتار زمین برای راه‌اندازی فازهای مختلف این پروژه بزرگ قرآنی در کرمان خواهیم بود.

شاهسونی با بیان اینکه طی برنامه‌ریزی انجام شده فاز ۲ این مجتمع طرح رویش‌های مکتب شهید سلیمانی خواهد بود، گفت: با رایزنی با نهادهایی مثل آموزش و پروش، حوزه‌های علمیه و پادگان‌های آموزشی، دوره‌های کوتاه مدت سه روزه در این مجتمع برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها شامل حفظ سوره‌های نسبتاً کوچک قرآن همراه با تفسیر و بیان احکام و برنامه‌های جانبی دیگر همچون روایتگری توسط همزمان شهید سلیمانی و مدافعان حرم خواهد بود که در طول سال به تناوب برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ادامه داد: فاز سوم برگزاری طرح تثبیت قرآن کریم جهت حافظان کل قرآن به طور ثابت در این مجتمع خواهد بود، فاز چهارم راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشسرای باقرالعلوم(ع) برای آماده‌سازی حافظان کل به منظور شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است و در فاز پنجم هم برنامه راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور در این مجتمع با همکاری و کسب اجازه از امام‌جمعه کرمان را خواهیم داشت.

شاهسونی در پایان با یادآوری اینکه مجتمع قرآنی شهید سلیمانی دارای امکاناتی نظیر استخر، سالن فوتسال و فضای سبز خواهد بود، گفت: تلاش خواهیم کرد تا به یاری خدا این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های قرآنی جنوب و جنوب شرق کشور باشد.

انتهای پیام
captcha