معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی
کد خبر: 4019805
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور مسئولان کشوری و استانی روز گذشته ۱۸ آذرماه در ارومیه برگزار شد.

علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سیدعلی هاشمی معاون وزیر ارشادبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با حضور مسئولان کشوری و استانی، روز گذشته ۱8 آذرماه در ارومیه برگزار شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: ساماندهی موضوعات فرهنگی از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم است و برای این منظور این وزارت‌خانه در نظر دارد تا قرارگاه‌های فرهنگی را تشکیل دهد.

سیدعلی هاشمی افزود: ایران اسلامی ظرفیت بالایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد اما به دلیل کمبود بودجه نمی‌توان به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که در تلاش هستیم تا از راه‌های مختلف بودجه لازم برای اقدامات فرهنگی را تهیه کنیم‌.

وی ادامه داد: در دوران کرونا هنرمندان به مثابه سایر اقشار جامعه متحمل ضرر و زیان شدند که وزارت ارشاد در نظر دارد برای رفع مشکل هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا اقدامات اساسی انجام دهد تا بخشی از مشکلات آنها با همکاری دولت و مجلس حل شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند و نباید دایره را در این راستا محدود کرد.

ضرورت تقویت اتحاد و انسجام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم  تصریح کرد: در آذربایجان اقوام و مذاهب مختلف به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت وحدت و انسجام در این استان باید برنامه‌های فرهنگی مختلفی را اجرا کند.

علی مصطفوی اظهارکرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خطیری در زمینه اطلاع‌رسانی دارد لذا درخواست می‌شود در امر ضرورت مشارکت مردم در امر واکسیناسیون عمومی اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان روند واکسیناسیون کرونا سرعت پیدا کرده و ۹۰ درصد جامعه هدف استان دز اول و ۷۴ درصد جمعیت نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت توجه دستگاه‌های متولی در به اجرا در آمدن این قانون اضافه کرد: متاسفانه رشد جمعیت در کشور به سمت منفی در حال حرکت است و در آینده فاصله بین جمعیت جوان و سالمندان بیشتر خواهد شد لذا از جمله وظایف وزارت ارشاد و ادارات استان‌ها این است در این راستا نسبت به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اجرای قانون اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی معرفی شد

زبان مادری در مدارس آموزش داده شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خواستار تدریس به زبان مادری در مدارس و دانشگاه‌ها شد و گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت به این حق اشاره شده و نیاز است که دستگاه‌های مختلف به این قانون عمل کنند.

سیدسلمان ذاکر افزود: علاوه بر این موضوع برای حفظ هویت و فرهنگ همه اقوام ایرانی رشته‌هایی مانند طراحی مد و لباس اقوام مختلف ایرانی نیز در دانشگاه‌ها باید ایجاد شود.

اقوام و مذاهب مطالبات فرهنگی خاص خود را دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: آذربایجان غربی از استان‌های غنی در زمینه فرهنگ و هنر است که وجود هنرمندان نامی در رشته‌های مختلف هنری گواه این مدعا است.

علیرضا نوروزی ادامه داد: در آذربایجان غربی که به رنگین‌کمان اقوام و مذاهب مختلف مشهور است بی‌شک هر کدام از اقوام و مذاهب مطالبات فرهنگی خاص خود را دارند که باید در چارچوب قانون این مطالبات آنها را جامه عمل پوشاند.

وی گفت: امروزه بسیاری از هنرمندان در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند که باید با حمایت از آنها و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مانع مهاجرت هنرمندان شد چرا که این افراد سرمایه‌های عظیم کشور هستند.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام ناصر خدایاری قدردانی و علیرضا نوروزی به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی معارفه شد.

انتهای پیام
captcha