برگزاری مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن استان مرکزی
کد خبر: 4019706
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

برگزاری مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن استان مرکزی

مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی مسابقات قرآن با حضور ویدئو کنفرانسی مهدی قره‌شیخ لو، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و داوران برگزیده این طرح از اراک و ساوه برگزار شد.

مراسم تحلیف داوران مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی مسابقات قرآن استان امروز، 18 آذر با حضور ویدئو کنفرانسی مهدی قره‌شیخ لو، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف استان و حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و داوران برگزیده این طرح از اراک و ساوه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

براساس این گزارش، در مراسم تحلیف داوران برگزیده طرح ساماندهی مسابقات قرآن آقایان مرتضی مختاری، مسعود اکبری، احمد صابرنژاد، مرتضی رستم‌پور، ابوالفضل صفری و خانم‌ها اعظم تشیعی‌فرد، هانیه بقایی، فاطمه کرمی، فهیمه جفرسته و محدثه مؤمنی حضور داشتند.

این مراسم همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 آغاز و تا 11 ادامه داشت. مهدی قره‌شیخ لو، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف در ابتدای جلسه گزارشی از طرح ساماندهی اعلام کرد و افزود: این طرح برای سومین دوره در سال 1401 به صورت آمایش سرزمینی انجام خواهد شد.

وی از تشکیل انجمن تخصصی مسابقات قرآن خبر داد و افزود: داورانی که دارای سطوح پایین‌تر هستند می‌توانند در دوره ارتقای سطح شرکت کنند. به زودی فراخوان شرکت در دوره ارتقا اعلام می‌شود.

در ادامه جلسه عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآن نیز به ساماندهی دقیق فعالیت‌های قرآنی به دور از موازی‌کاری را مورد تأکید قرار داد و عدالت، اتقان، نظم و انضباط، اخلاص در کار، توجه به محدود بودن عمرو مراقبت ویژه را از جمله موارد مورد توجه داوران بیان کرد.

حجت‌الاسلام واحدی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم اظهار کرد: گاه دیده می‌شود متسابقان با کسب رتبه‌های مختلف نباید خود را در همان سطح متوقف کنند. از این رو برای ارتقای سطح و دانش آنان برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است. اوقاف آمادگی خود را در فراهم کردن بستر برگزاری این دوره‌ها در سطح استان اعلام می‌کند.

واحدی با بیان اینکه استفاده از داوران غیربومی ممکن است به دو منظور پرهیز از نگاه جانب‌دارانه و عدم اعتماد به توان و دانش داوران انجام شود، اضافه کرد: اجرای طرح ساماندهی داوران خط بطلانی بر این تفکرات کشید. چراکه تمامی داورانی که موفق شدند از این فیلتر عبور کنند همگی دارای شایستگی لازم برای داوری هستند که می‌توانند برای استان منشأ خیر باشند.

در پایان مراسم احکام داوران برگزیده طرح ساماندهی داوران اعطا و میثاق‌نامه نیز توسط آنان به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha