سردیس حاج قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان رونمایی شد
کد خبر: 4019224
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

سردیس حاج قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور فرماندار اصفهان و فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

رونمایی از سردیس حاج قاسم سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در آیین رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز، 16 آذرماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان مهد هنر است و هنرمندان و دستگاه‌های هنری این استان رسالتی بالاتر از دیگر استان‌ها در معرفی مکتب حاج قاسم با زبان هنر دارند. 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حاج قاسم را یک مکتب دانستند، افزود: این مکتب در تمام ابعاد زندگی بشر حرف برای گفتن دارد و خود حاج قاسم هر چه داشت، از تأسی به سیره ائمه(ع) بود و در رویه خود از ابتدا تا انتها، از احکام دین و قرآن تبعیت کرد.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: مکتب حاج قاسم برای زندگی، کار، فرماندهان، مراجع و تمامی اقشار مختلف مردم در تمامی سنین حرف برای گفتن دارد و حاج قاسم آن را در زندگی خود اجرا کرده بود و به واقع، سردار دل‌هاست و در عمق دل آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده است.

احمدی ادامه داد: این اندیشه ماندنی است، چون اوج هنر محسوب می‌شود. همرزمان حاج قاسم در اصفهان کم نیستند و کسانی که در مقاطع مختلف با ایشان همرزم بوده‌اند، باید خاطرات خود از ایشان را بیان کنند، تا هنرمندان بتوانند هنرمندانه به بیان مکتب حاج قاسم بپردازند.

سردار محمد هاشم‌پور، فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) نیز در این برنامه با یادی از 23 هزار شهید دفاع مقدس و شهدای مدفون در گلستان شهدا و با اشاره به جایگاه معنوی تخت فولاد اصفهان، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، یعنی اگر بخواهیم ادامه‌دهنده مسیر اسلام باشیم که پیامبر(ص) آن را بنا نهاد و ائمه اطهار(ع) ادامه‌دهنده راه آن بودند و انقلاب ما نیز در آن ریشه دارد، باید راه شهدا و یاد آنان همراهمان باشد و این دلیل تأکید مقام معظم رهبری برای توجه به یاد شهداست.

وی سردار سلیمانی را مظهر اقتدار دانست و ادامه داد: باید بدانیم هدف حاج قاسم سلیمانی چه بود؛ او در عین اینکه سرلشکری نظامی بود، در دل مردم جای داشت و تفکرش در راستای انقلاب و اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود. ایشان در مقابل دشمن سر خم نمی‌کرد، ولی در مقابل مردم کمر خم می‌کرد.

فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) تصریح کرد: تفکر انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، مردم‌داری و محرومیت‌زدایی بوده و انقلاب ما بهترین انقلاب روی زمین است.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم، گفت: انقلاب ما، انقلاب خوبی‌ها و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار است. هدف ما، ولایی و قرآنی بوده و دشمن به شدت به دنبال هدف قرار دادن این انقلاب و سلب ولایت فقیه و امام حسین(ع) از ماست. حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و امنیت شهید شدند، تا پرچم این نظام و انقلاب برافراشته بماند.

سردار هاشم‌پور با اشاره به جذابیت و اثرگذاری کارهای فرهنگی و هنری، افزود: نخبگان و هنرمندان می‌توانند با تولید آثار هنری و انقلابی، در راستای اثرگذاری بر مردم و جوانان، به ایفای نقش بپردازند.

همچنین احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز اظهار کرد: این آیین با عنوان برنامه ملی «کاروان حبیب» از سوی حوزه هنری کشور در اصفهان برگزار می‌شود. کاروان حبیب به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، کار خود را از استان کرمان آغاز کرده و در 10 استان به اجرای برنامه می‌پردازد که اصفهان دومین استان است. این برنامه ملی هر سه روز یک بار در یک استان برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن، 13 دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با رونمایی از سردیس شهید سلیمانی ادای دینی به این شهید بزرگوار داشته باشیم، افزود: این سردیس توسط استاد نادر قشقایی ساخته شده است و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، بنیاد شهید استان و گلستان شهدا جانمایی و نصب شد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان درباره علت نصب این سردیس در کنار قطعه شهدای مدافع حرم، گفت: این شهدا یاران شهید سلیمانی هستند و مسیر عبور سردار سلیمانی برای رفتن به مزار حاج حسین خرازی و احمد کاظمی از این قطعه بوده است.

وی این برنامه را متعلق به خانواده شهدا دانست و اظهار امیدواری کرد که لطف و محبت شهدا تا ابد بر سر مردم اصفهان و خانواده حوزه هنری استان برقرار باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم، محمد خادم، شاعر آیینی به شعرخوانی، استاد مرشد ناری به اجرای قطعه حماسه‌خوانی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و گروه «نغمه آسمان» به اجرای سرودی با نام «نسل سلیمانی» به‌صورت دو زبانه پرداختند.

 

انتهای پیام
captcha