خدمت‌رسانی 13 هزار جهادگر فارس به محرومان
کد خبر: 4019052
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

خدمت‌رسانی 13 هزار جهادگر فارس به محرومان

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی فارس از مشارکت 13 هزار و 250 نفر از جهادگران این استان در رزمایش خدمت‌رسانی به محرومان طی 10 روز خبر داد.

میثم‌ فضل‌الله‌پور، مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، میثم‌ فضل‌الله‌پور، مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس امروز، 16 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش مقتدرانه ۱۲ هزار نفری جهادگران که در این استان برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده در این رزمایش پرداخت.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی سه گانه محله‌محور، جغرافیامحور و گروه‌های جهادی قشری و تخصصی استان فارس با رویکرد مسئله‌محور با احصا و دسته‌بندی اولویت‌ها و نیازمندی‌های مردم مناطق کم برخوردار روستایی و مناطق حاشیه‌نشین شهری در قالب رزمایش ۱۲۰۰۰ نفری به خدمت‌رسانی پرداختند و برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را به اجرا در آورند.

فضل‌الله پور ادامه داد: این رزمایش که برای ۱۲هزار نفر طراحی شده بود، اما از استقبال 13 هزار و 250 نفر در قالب 740 گروه جهادی و طی 10 روز اجرا شد و در این مدت بیش از ۷۵۰ برنامه خدمت‌رسانی در ۸ عرصه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تحصیلی، خدماتی، عمرانی، پزشکی، کشاورزی و کمک‌های مؤمنانه در ۶۰۰ نقطه استان که عمدتاً از نقاط محروم و کم‌برخوردار بودند، اجرا شد.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس افزود: در عرصه عمرانی در مجموع ۲۱۴ برنامه انجام شده که شامل ۱۴۲ مورد مرمت، ۸ مورد تکمیل و ۶۴ مورد ساخت و احداث بوده است،‌ همچنین در عرصه بهداشت و درمان ۴۷ برنامه ویزیت عمومی و تخصصی انجام گرفته است.

فضل‌الله‌پور با اشاره به دیگر عرصه‌ها بیان کرد: ۱۵۹ مورد برنامه در عرصه فرهنگی، ۷۱ برنامه علمی، آموزشی و تحصیلی به مردم نقاط محروم استان به ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل انجام شده است، علاوه بر آن ۳۰ برنامه در عرصه اجتماعی با تمرکز بر انجام مشاوره‌های پیشگیری از طلاق و اعتیاد و ۹۲ برنامه نیز کمک‌های مؤمنانه بوده است‌.

وی تصریح کرد: ۱۸ برنامه ویژه سرویس و تعمیر لوازم گرمایشی در مناطق کم‌برخوردار شمال استان، ۴۶ برنامه ویژه خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ۱۶ برنامه نیز برپایی میز خدمت با حضور مسئولان محلی بوده است که در این رزمایش انجام شد.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی اغلب جوان و دغدغه‌مند هستند و عرصه‌های فعالیت را خود برای محرومیت‌زدایی شناسایی می‌کنند، گفت: برای استفاده بهتر، هدفمندتر و بیشتر از این ظرفیت گروه‌های جهادی عرصه‌هایی مانند حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یا مبارزه با آفت درختان خرما و... با رویکرد مسئله محور نیز برای گروه‌ها تعریف می‌شود.

وی با تصریح اینکه برخی مواقع نیازهایی وجود دارد که دستگاه متولی به تنهایی قادر به رفع آن نیست، افزود: در این چنین مواردی برای اینکه کار با سرعت بیشتری انجام شود از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود مانند دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل که پس از کرونا تعداد آن‌ها رو به افزایش بود گروه‌های جهادی به کمک آموزش و پرورش آمدند تا این مسئله مرتفع شود.

فضل‌الله‌پور عرصه مبارزه با آفت سوسک چوب‌خوار در درختان خرما را برای شهرهای جنوبی استان از جمله فعالیت گروه‌های جهادی برشمرد و افزود: این اقدام هم استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی را هدفمند می‌کند و هم به رفع یک مسئله از نیاز، مسائل و مشکلات مردم منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha