تمام ظرفیت‌ها برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی استفاده شود
کد خبر: 4019001
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

تمام ظرفیت‌ها برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی استفاده شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بر تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان تأکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای به سرانجام رسیدن این کار مهم استفاده شود.

 سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، 15 آذرماه در مراسم افتتاح نمایندگی این بنیاد در شهرستان فردوس از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با پشتیبانی استانداری در بازه زمانی سه ساله برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس نیز اعتبار خوبی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: پرداختن به بخش‌های پر درخشش انقلاب اسلامی نیز به برنامه‌های ما اضافه شده و با همان فرهنگ دفاع مقدس به‌صورت جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام قشرها تلاش می‌کنیم تا میراث گران‌بهای دفاع مقدس برای آیندگان بماند.

فلاحی بیان کرد: تعداد زیادی از والدین شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را از دست داده‌ایم و باید با کار جهادی به سراغ سایر یادگاران دفاع مقدس رفته و خاطرات آنها را ثبت کنیم.

وی هدف از گشایش دفاتر این بنیاد در شهرستان‌های را استفاده از ظرفیت تمام نیروهای جوان و آتش به اختیار در جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و ثبت خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و شهدا برشمرد و ادامه داد: از تمام رزمندگان و جوانان می‌خواهیم برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با ما همکاری کنند.

فلاحی استفاده از ابزار هنر برای ترویج و تدوین فرهنگ دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهدافی برشمرد که تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از هنرمندان و تولیدات سینمایی و فیلم‌های مستند و شرکت در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی، این فرهنگ پر افتخار به تمام جهانیان شناخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس بهسازی یادمان‌های دفاع مقدس را از وظایف این بنیاد برشمرد و افزود: گرچه این بنیاد اعتبار دولتی ندارد، اما به‌طور حتم در آینده از اعتبارات دولتی باید به این بنیاد کمک شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم محمدعلی جوان به‌عنوان اولین مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان فردوس معرفی شد.

انتهای پیام
captcha