تلاش برای مناسب‌سازی فضای شهری شیراز برای معلولان
کد خبر: 4018936
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

تلاش برای مناسب‌سازی فضای شهری شیراز برای معلولان

شهردار شیراز در دیدار با جمعی از معلولان شاغل در این مجموعه بر پیگیری و تلاش برای مناسب‌سازی فضای شهری جهت استفاده معلولان تأکید کرد.

نشست با معلولان، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از شهرداری شیراز، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 15 آذرماه در دیدار با توانیابان شاغل در این مجموعه که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، گفت: معلولان شاغل در شهرداری شیراز علی‌رغم محدودیت اما برای خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش می‌کنند و جمله معروف معلولیت، محدودیت نیست را با تلاش و حساسیت بالا ثابت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خواسته‌های معلولان شاغل در مجموعه شهرداری شیراز را پیگیری می‌کنیم، در خصوص وضعیت استخدامی آن‌ها نیز گفت: برای تبدیل وضعیت معلولان طبق موارد قانونی از وزارت کشور پیگیری کرده‌ام و منتظر اعلام نتیجه نهایی هستم.

شهردار شیراز خطاب به همکاران معلول شاغل در این مجموعه گفت: شنونده موارد مطرح شده درخصوص تسهیل تردد و مناسب‌سازی فضای شهری از سوی شما هستم و برای رفع این موارد پیگیری لازم انجام می‌شود.

حمیدرضا اسماعیلی، شهردار منطقه ۶ شیراز و نماینده شورای شهرداران مناطق نیز در این نشست گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی معلولین، شهرداری‌ها اقدام به همسطح‌سازی و احداث مسیرهای مناسب‌سازی شده کردند تا مشکلات معلولان برای حضور در سطح شهر کمتر شود.

وی با بیان اینکه در هر منطقه شهرداری یک مشاور معلولین به منظور مناسب‌سازی شهری حضور دارد، افزود: با حضور مشاوران که خود از جامعه معلولین هستند، مباحثی مثل رعایت شیب مناسب، امکان عبور ویلچر، مسیرهای ویژه نابینایان و ... بررسی می‌شود. همچنین موارد گزارش شده از سوی مشاورین نیز بهسازی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه معابر جدید با توجه به مسائل و ضوابط مناسب‌سازی شهری احداث می‌شود، افزود: در بعضی موارد که معابر قدیمی هستند، امکان مناسب‌سازی کل معبر وجود ندارد اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا فضای شهری برای همه اقشار جامعه مناسب باشد.

شهردار منطقه ۶ شیراز در خصوص رعایت ضوابط مناسب‌سازی در ساختمان‌های جدیدالاحداث گفت: برای صدور پایان کار مواردی همچون وجود رمپ، بالابر، آسانسور و ... بررسی می‌شود. همچنین ساختمان های ۶ طبقه بالاتر آیین‌نامه خاص خود را دارند که موارد دارای مشکل به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و نسبت به رفع آن حکم صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha