تأکید بر رعایت اصول انطباق و موازین شرعی در مراکز درمانی
کد خبر: 4018932
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

تأکید بر رعایت اصول انطباق و موازین شرعی در مراکز درمانی

مسئول امور انطباق و موازین شرعی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انطباق فقط مربوط به مراکز دولتی نیست و بر اساس قانون باید در مراکز خصوصی و مطب‌ها نیز به درستی اجرا شود.

شورای انطباق و موازین شرعی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای انطباق  موازین شرعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 15 آذرماه در این دانشگاه برگزار شد.

زهرا تابنده، مسئول امور انطباق و موازین شرعی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات شورای انطباق دانشگاه، از کسب موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای قانون انطباق دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: انطباق تنها مربوط به مراکز دولتی نیست و بر اساس قانون باید در مراکز خصوصی و مطب‌ها نیز به درستی اجرا شود.

وی، همچنین با بیان چالش‌های موجود در زمینه اجرای قانون انطباق، بر لزوم آشنایی تمام ارکان دانشگاه شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان با قانون انطباق و اهمیت اجرای آن تاکید کرد.

سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به رعایت مسائل اخلاقی و شرعی گفت: حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی به دلیل ارتباط مستقیم با مردم و بیماران، بسیار مهم، حساس و گسترده است و باید مسائل مختلف شرعی و اخلاقی در تمام مجموعه سلامت رعایت شود.

وی افزود: در مسیر رعایت مسائل اخلاقی و شرعی باید به درستی و با نیت پاک و درخواست از خداوند و ائمه اطهار(ع) گام برداریم؛ زیرا با فطرت انسان مرتبط است و خود افراد نیز به آن اهمیت می‌دهند.

حسینی با اشاره به رعایت حریم بیماران در تمام کشورها و بر اساس شرایط هر جامعه، اضافه کرد: رعایت حریم بیماران در تمامی جوامع و کشورهای دنیا ضرورت اجرایی دارد و در دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی ایران نیز باید اصول انطباق و موازین شرعی رعایت شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت‌رسانی به بیماران را اولویت نخست این دانشگاه عنوان کرد و از اعضای شورای انطباق دانشگاه خواست تا نشست‌های این شورا به طور منظم و مستمر برگزار شود.

بررسی کارشناسی مسائل و برنامه‌ریزی اصولی برای اجرای قانون انطباق در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، از دیگر مواردی است که در این نشست از سوی حسینی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha