اختصاص سالانه یک میلیارد تومان برای کمک به دانشجویان نیازمند در فارس
کد خبر: 4018704
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

اختصاص سالانه یک میلیارد تومان برای کمک به دانشجویان نیازمند در فارس

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در تشریح فعالیت‌های این مجمع، از اختصاص سالانه حدود یک میلیارد تومان برای کمک به دانشجویان و رزیدنت‌ها خبر داد.

علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس امروز، 14 آذرماه در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه گزارشی از عملکرد ۲۰ ساله این مجمع گفت: مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در سال ۱۳۸۱ به همت خیرین فارس راه‌اندازی شده و در سال‌های بعد شاهد گسترش آن در سایر نقاط کشور بودیم.

وی افزود: اساس کار مجمع خیرین تأمین سلامت بر امضای تفاهم‌نامه با خیرین است و کارهایی به خیرین معرفی می‌شود که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز باشد؛ در همین راستا تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه بین خیرین سلامت و مجموعه دانشگاه امضا شده است.

رامجردی با بیان اینکه مشارکت خیرین در عرصه سلامت در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: در حوزه عمرانی بیش از ۶۷۰ تفاهم‌نامه امضا شده و در حوزه‌های دیگر مانند امکانات، تجهیزات و کمک‌های حمایتی نیز این همکاری‌ها در حال انجام است و ادامه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس همچنین از اختصاص سالانه حدود یک میلیارد تومان برای کمک به دانشجویان و رزیدنت‌ها خبر داد و گفت: بیماران نیازمند نیز جدا از کمک‌هایی که از سوی دانشگاه و بیمه‌ها به آنان ارائه می‌شود، از سوی صندوق حمایتی مجمع خیرین تأمین سلامت نیز خدمات دریافت می‌کنند.

رامجردی در ادامه به ایجاد اقامتگاه‌های همراه بیمار در استان به عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری خیرین سلامت استان و مجموعه سلامت اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۱۹ اقامتگاه با دارا بودن ۲۵۷ تخت برای خدمت‌رسانی به مردمی که از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به شیراز مراجعه می‌کنند، راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مجمع خیرین تأمین سلامت ادامه داد: درخواست‌هایی که در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت از سوی شهرستان‌ها به مجمع ارائه می‌شود، در ابتدا به معاونت‌های زیرمجموعه در دانشگاه ارائه و پس از تأیید، در کمیته نیازسنجی بررسی و برای اجرا به خیرین معرفی می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس افزود: در حال حاضر حدود ۳۶ پروژه مشترک بین مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال انجام و پیگیری است.

اعضای هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در این نشست، چالش‌های موجود و پیشنهادات و راهکارهای خود برای برطرف شدن مسائل حوزه سلامت را به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha