کتاب «انارستان عشق» رونمایی شد
کد خبر: 4018599
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

کتاب «انارستان عشق» رونمایی شد

کتاب «انارستان عشق» تألیف ناصر جمالی، روایتی از تاریخ چهار هزار ساله شهر ایج استهبان در شهر شیراز رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «انارستان عشق»به گزارش ایکنا از فارس، مراسم رونمایی از کتاب «انارستان عشق» تألیف ناصر جمالی، روایتی از تاریخ چهار هزار ساله شهر ایج استهبان، امروز، 14 آذرماه با حضور مسئولان شهرستان استهبان، اهالی قلم، نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری استان فارس، شهرستان استهبان و شهر ایج در مجموعه فرهنگی حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

احمدرضا کمالی سروستانی، فرماندار استهبان در این مراسم، گفت: این اثر ارزشمند که انارستان عشق نام‌گذاری شده و با توجه به اینكه ایج نیز در تولید انار رتبه دوم استان فارس را دارد در آینده به‌عنوان یک سند مکتوب، ماندگار می‌شود.

وی افزود: مشابه چنین برنامه‌ای در شهر ایج و زادگاه ناصر جمالی نویسنده این کتاب برگزار می‌شود تا مردم نیز با این اثر ارزشمند بیشتر معرفی شوند.

جمشید سمیع‌پور، نماینده دفتر نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان در شهر ایج و رئیس شورای حل اختلاف این شهر نیز خواستار برگزاری همایشی در راستای قدردانی از نخبگان و فرهیختگان این دیار کهن كه در اقصی نقاط كشور عزیزمان و سراسر جهان حضور دارند، شد.

محمد سمیع‌پور، فرماندار اسبق فسا و مشاور استاندار فارس نیز بیان کرد: تدوین این کتاب، همت ارزشمندی است که می‌تواند با نیم‌نگاهی گذشته پرافتخار دیار کهن ایج را در ذهن‌ها بازآفرینی کند.

وی با بیان اینکه تهیه، تنظیم و چاپ کتاب‌های تحقیقی بسیار پرزحمت است، گفت: این نویسنده در نگارش کتاب راه‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و این نیز نشان از عشق و علاقه به زادگاهش دارد.

ناصر جمالی، نویسنده کتاب انارستان عشق نیز در سخنانی با قدردانی از همراهی تمام فعالان فرهنگی و نخبگان علمی در نگارش این کتاب، بیان کرد: ایج همچون نگینی در تاریخ استان فارس می‌درخشد و در این کتاب هدف اصلی معرفی تاریخ کهن این شهر بوده است.

وی گفت: انتقال فرهنگ آداب‌ و رسوم گذشتگان به نسل‌های آینده، شناساندن ایج به اقصی نقاط كشور، معرفی استعدادها و پتانسل‌های موجود شهر ایج، هموار كردن راه برای اهل قلم در آینده و انسجام و كار گروهی در بین همشهریان از اهداف نگارش کتاب انارستان عشق بوده است.

نویسنده کتاب انارستان عشق از دیگر اهداف تألیف این کتاب را ایجاد حس خودباوری در نوجوانان و جوانان زادگاهش شهر ایج و همچنین آینده‌پژوهی و آینده‌اندیشی در خصوص توسعه پایدار این شهر بیان کرد و افزود: همواره در سخنان خود، زادگاهم شهر ایج را باافتخار معرفی می‌کنم و بر این باورم که باید ظرفیت‌های این شهر بیش‌ از پیش معرفی شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم دستاورد نگارش این کتاب سبب ارتقا و اعتلای فرهنگ و تاریخ ایج شود، گفت: از تمام افرادی كه در تهیه، تدوین، تألیف و رونمایی كتاب یاری دادند، صمیمانه سپاسگزارم.

انتهای پیام
captcha