لازمه اجرای امر به معروف داشتن نظام ولایی است
کد خبر: 4018543
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
آیت‌الله دژکام:

لازمه اجرای امر به معروف داشتن نظام ولایی است

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه اگر قرار است در جامعه معروف پیاده شود، باید نظام ولایی در صدر آن باشد، گفت: این نظام بر پایه ولایت شكل گرفته است و كم گفتن و كم تبلیغ كردن آن ممكن است مسئله برای ما ایجاد كند، لذا هر برنامه‌ای كه می‌خواهد اجرا شود، باید نمود ولایی بودن كار در آن مشخص باشد.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، ١٤ آذرماه در نخستین گردهمایی معاونان اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطان عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف کشور در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه معروف آن چیزی است كه اهل بیت(ع) به آن امر كرده‌اند، گفت: اگر قرار است در جامعه معروف پیاده شود، باید نظام ولایی در صدر آن باشد.

وی افزود: اطاعت از نائب امام زمان(عج) واجب است اما برخی از رفتارهای ما باعث ایجاد منکر می‌شود که همین منکر برای سایر منکرات میدان را باز می‌کند، در حالی‌ که اگر اطاعت را جدی بگیریم برای بقیه میدان‌ها دیگر راهی وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: این نظام بر پایه ولایت شكل گرفته است و كم گفتن و كم تبلیغ كردن آن ممكن است مسئله برای ما ایجاد كند، لذا هر برنامه‌ای كه می‌خواهد اجرا شود، باید نمود ولایی بودن كار در آن مشخص باشد.

امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: یک مشكلی که در ما وجود دارد این است که ایده‌آل می‌اندیشیم و بسیاری از اوقات به آن‌ها دست پیدا نمی‌كنیم، اما حاضر نیستیم همانی را كه می‌توانیم، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عمده مسائل كشور از ناحیه دغدغه‌مندان سر همین موضوع است، افزود: مسئله اصلی در امر به معروف و نهی از منكر هم این است كه فاصله ما با مقصد اصلی زیاد است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در زیارت آل یاسین در باب امر به معروف و نهی از منكر عبارتی وجود دارد كه شایسته دقت است و آن موضوع این است که حق همان چیزی است كه شما به آن راضی هستید، گفت: حق آن است كه اهل بیت(ع) به آن راضی هستند و نه زیاد و نه كم دارد و در آن هم نباید تردید كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در قضایای حیوانات خانگی مشاهده می‌كنیم كه واقعیت این است كه آمدند این موضوع را به نحوی توجیه كردند، اما آیا با توجیه كردن چیزی تغییر كرده است؟ در حالی كه باطل است. در این باره انسانیت را وارونه جلوه داده‌اند.

انتهای پیام
captcha