امر به معروف در متن زندگی انسان‌هاست
کد خبر: 4018532
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
حجت‌الاسلام صدیقی:

امر به معروف در متن زندگی انسان‌هاست

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف در متن زندگی انسان‌هاست نه حاشیه و فرع، گفت: موضوع امر به معروف محدود به کشور ما نیست بلکه دنیا نسبت به ارزش‌هایش مجامع و سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه، محیط زیست و... این تشکل‌ها را تشکیل داده است.

آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امروز، 14 آذرماه در نخستین گردهمایی معاونان اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطان عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور که در شیراز برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان كرد: قرآن كریم ابتدا مسئولیت صیانت از خود را از ما می‌خواهد، لذا مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیت الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

وی با بیان اینکه اگر چنین باشد نباید از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبكه‌ای و سر و صداها نگران شد، افزود: همه می‌دانیم كه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احكام دین است و اگر این دژ تخریب شود هیچ حكمی مصونیت پیدا نمی‌كند.

صدیقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منكر عمود و سنگر حفاظ اصول و فروع دین است، گفت: این مهم هم كار خدا، هم كار انبیا، هم رسالت خاتم پیغمبران و همه داعیان الی‌الله است. قرآن كریم در سوره بقره اهل كتاب را كه شب بیدار و اهل امر به معروف هستند، جزو صالحین معرفی كرده است.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منكر در حاشیه دین و زندگی انسان نیست بلكه متن است و هم مأموریت الهی است، گفت: با این اهمیت فوق‌العاده نباید فكر كرد كه تنها ما امر به معروف داریم كه دنیا هم نسبت به ارزش‌هایشان مجامع و سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه،  محیط زیست و... تشکیل داده‌اند و گفتمانی را به‌وجود آورده‌اند كه كسی نتواند از آن‌ها تخطی كند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه البته مصادیق ما با مصادیق آن‌ها متفاوت است، افزود: آن‌ها در امور شخصی، معنوی، خیرخواهی، تذكر و تبلیغ كردن را دخالت و محدود كردن آزادی‌ها می‌دانند اما اسلام و مكاتب آسمانی بشر را یک مجموعه می‌دانند و تأمین مصلحت فرد را در گرو تأمین مصلحت جامعه می‌دانند.

امام‌جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه قرآن كریم، نظارت را به آحاد جامعه تقسیم كرده است، ادامه داد: پیغمبر(ص) و ائمه ما بدون استثنا در این جبهه پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه سیره همه انبیا و خاتم انبیا و ائمه هدی امر به معروف و نهی از منكر بوده است، گفت: اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منكر نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاكتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور با تأکید بر اینکه این فریضه مهم علم، دانش، بینش، بصیرت و زمان‌شناسی می‌خواهد، افزود: در همه كتب فقهی ما، از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منكر داشتن علم است و بینش را مطرح نمی‌كنند در حالی كه از اهمیت برخوردار است تا انسان متناسب با هر كسی به زبان خودش صحبت كند.

صدیقی در ادامه سخنان خود خواستار برپایی كارگاه‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: با ارزیابی، این فریضه در برنامه‌ریزی‌ها با اقدام مناسب و شایسته اجرا شود.

وی با بیان اینکه امروز ما در اصول و فروع مورد هجوم قرار گرفته‌ایم و گاهی هم به ما شبیخون زده‌اند، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منكر در دانشگاه‌ها برای صنف دانشجو و فضای دانشجویی چه خوراكی آماده كرده و با چه سلاح و تجهیزاتی می‌خواهد در برابر شبهاتی كه در آن رایج است، برخورد كند؟

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خواستار شناخت روش دشمن در تخریب اعتقادات شد و تأکید کرد: تا دشمن و امكانات و سلاح آن‌ها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت كامل نخواهد بود.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تسلط بر شبكه‌های مجازی امروز جزو ضرورت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونان اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطان عفاف و حجاب است، گفت: باید گروه‌های اندیشه‌ورز در هر شهر و استانی تشكیل شود، چراکه بدون امكانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

وی همچنین با بیان اینکه در جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی قرار داریم و مشكل اعتقادی به‌ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت قرار داده شود، یادآور شد: دنیا پرچم ما را نشانه گرفته و همه ما باید سپرهایی برای دفع تیرها در راستای حفظ حاكمیت دین، نظام و پاسداری از ولایت فقیه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha