اطفای حریق در یک مجتمع تجاری شیراز
کد خبر: 4018369
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

اطفای حریق در یک مجتمع تجاری شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از حضور بموقع نیروهای این سازمان و اطفای حریق در یکی از شلوغ‌ترین مجتمع‌های تجاری این کلان‌شهر خبر داد.

اطفای حریق، مجتمع ستاره شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشاسی شیراز، محمد هادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز امروز، 13 آذرماه از اطفای بموقع حریق در مجتمع ستاره فارس واقع در خیابان عفیف‌آباد خبر داد و گفت: با اعلام خبر آتش‌سوزی در طبقه همکف این مجتمع درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 10:27  امروز یک مورد آتش‌سوزی در  قسمت تجاری این مجتمع در طبقه همکف، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان از چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، گفت: محل حادثه مجتمع بلندمرتبه‌ای است که در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارد و با توجه به باز بودن مغازه‌ها و حضور شهروندان در محل، در صورت عدم حضور بموقع و کنترل حریق، حادثه‌ای گسترده پیش‌بینی می‌شد.

قانع تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور در مجتمع به دو گروه تقسیم شدند و ضمن خارج کردن شهروندان از محل، عملیات جست‌وجوی منبع انتشار دود و آتش آغاز و مشخص شد این آتش‌سوزی از قسمت بالکن یک مغازه کیف و کفش بر اثر اتصالی در سیم‌های برق در محل انبار تعداد زیادی از اجناس رخ داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: این حریق، منجر به متصاعد شدن دود در طبقات شده بود که در مدت زمانی کوتاهی با مدیریت دقیق تیم اطفایی کنترل و کاملا اطفا کند.

وی با بیان اینکه در این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم، گفت: آتش‌نشانان پس از اطفای حریق و عدم سرایت شعله‌ها به مغازه‌های همجوار، وارد مرحله ایمن‌سازی و لکه‌گیری شدند.

انتهای پیام
captcha