وجود تفاوت‌ در خانواده موهبت الهی است
کد خبر: 4018086
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

وجود تفاوت‌ در خانواده موهبت الهی است

امام‌ جمعه اکبرآباد کوار در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی و مسائل خانواده، وجود تفاوت میان زن و مرد در خانواده را یک موهبت الهی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام قاسم میرشکاری، امام جمعه اکبرآباد کوار به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام قاسم میرشکاری، امام‌ جمعه اکبرآباد کوار، امروز، 12 آذرماه در خطبه‌های این هفته نماز در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی گفت: در بحث در سبک زندگی اسلامی و مسائل خانواده به موضوع تفاوت‌ها می‌رسیم. تفاوت‌هایی در وجود مرد و زن است که زندگی را با تمام مشکلات و سختیهایش شیرین و جذاب می‌کند به طوری که اگر تفاوت‌ها نبودند، کشش و جذابیتی بین دو طرف به وجود نمی‌آمد. حتی گفته شده که هر چه توان و قوّت این تفاوت‌های فطری و طبیعی بیشتر باشد، درجه جذب و کشش افزایش خواهد یافت ومردانی که از مردانگی بیشتری برخوردارند از زنانی که زنانگی بیشتری دارند خوششان می‌آید.

میرشکاری با بیان اینکه هنگامی که زنان و مردان خیلی شبیه یکدیگر شوند آن جاذبه مرموز را از دست می‌دهند، گفت: زندگی کردن با شخصی که از هر لحاظ  مثل خودش باشد بسیار خسته کننده است.

امام ‌جمعه اکبرآباد کوار بیان کرد: در باب تفاوت‌ها شرع مقدس اسلام نیز فراوان سخن گفته است از جمله حضرت علی(ع) می‌فرماید: فَإِنَّ اَلْمَرْأَةَ رَيْحَانَةٌ وَ لَيْسَتْ بِقَهْرَمَانَة ؛زن گل بهاری است نه تدارکچی و مسئول دخل و خرج زندگی. در جای دیگر حضرت می‌فرماید خِيَارُ خِصَالِ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ الرِّجَالِ الزَّهْوُ وَ الْجُبْنُ وَ الْبُخْلُ فَإِذَا كَانَتِ الْمَرْأَةُ مَزْهُوَّةً لَمْ تُمَكِّنْ مِنْ نَفْسِهَا وَ إِذَا كَانَتْ بَخِيلَةً حَفِظَتْ مَالَهَا وَ مَالَ بَعْلِهَا وَ إِذَا كَانَتْ جَبَانَةً فَرِقَتْ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ يَعْرِضُ لَهَ. سه صفت بد مردان، بهترین صفات زنان بخل و تکبر و ترس زیرا و هرگاه بخیل باشد مال خود وشوهرش را حفظ و نگه‌داری می‌کند و اگر ترس داشته باشد خود را از بدنامی دور نگه می‌دارد و به دام شیادان نخواهد افتاد و اگر زن غرور و تکبر داشته باشد خود را تسلیم هرکسی نمی‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین وجود تفاوت‌ها موهبت الهی است که باید حفظ شود نه آنکه با تصور نادرستِ ظلم و تبعیض سعی در نابودی آن‌ها شود. برای یک مرد زنی که در مسیر طبیعی فطرت زنانه خویش، طبعی لطیف و وجودی پر از حیا دارد، با زبانی شیرین و دلی لبریز از محبت به شوهر، بسیار جذاب و دلفریب است. در مقابل عشق چنین زنی، مغرورترین مردها هم توان مقاومت ندارند.

میرشکاری تصریح کرد: برای اینکه این تفاوت‌ها منجر به اختلاف و بگو مگو نشود باید تفاهم بین زوجین باشد و تفاهم بین زوجین   یعنی فهم درست شخصیت همسر و فهماندن و بروز دادن واقعیت درونی خود به همسر است.

امام‌ جمعه اکبرآباد کوار در بخش دیگری از سخنان به تحلیلی درباره مذاکرات وین پرداخت و افزود: تمام تلاش آمریکا و اروپا بر این است که این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند. ایران اما در مقابل عملیات روانی آن‌ها محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه ایران از مذاکرات وین دو هدف عمده دارد، گفت: هدف اول، حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران وضع شده است. هدف دوم، تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناورری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان.پی.تی است.

میرشکاری با تصریح اینکه غرب می‌خواهد از این توافق یک سکو بسازد، بر این نکته تأکید کرد که اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهای بدقولیش را بپردازد.

امام‌ جمعه اکبرآباد کوار با تأکید بر اینکه اصل پایبندی متقابل اساس مناسبی برای مذاکرات نیست، گفت: مردم ایران حامی تعامل عزتمندانه با غرب هستند. غرب باید اطمینان دهد که تحریم‌ها رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم و فشار نمی‌شود، گفت: برای تأمین منافع ملت ایران، آماده گفت‌وگو براساس اصل ضمانت و راستی‌آزمایی هستیم.

انتهای پیام
captcha