رمز پیروزی در قرآن جهاد برای خداست
کد خبر: 4018009
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
در مراسم سالگرد شهادت فخری‌زاده در شاهچراغ مطرح شد؛

رمز پیروزی در قرآن جهاد برای خداست

مراسم نخستین سالگرد شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان شامگاه پنج‌شنبه، 11 آذرماه به میزبانی ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان فارس و با حضور جمعی از مقامات استانی و آحاد مردم در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشورمان شامگاه پنج‌شنبه، 11 آذرماه به میزبانی ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان فارس و با حضور جمعی از مقامات استانی و آحاد مردم در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن کریم بر خروج از بیت نفس و پا گذاشتن بر روی خواسته‌های دل و هجرت به سمت خدا تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند از بندگان می‌خواهد دل را خانه خدا قرار دهند، افزود: حرکت به سمت پیامبر(ص) هجرت به سوی خداست و هیچ  تفاوتی بین هجرت به سوی خدا و پیامبرش نیست. کسی که بر هوای نفس پابگذارد، افسار نفس را به دست بگیرد، دل خانه خدا شود، مهاجر الی الله می‌شود.

شیرازی با تصریح اینکه این مهاجر، جدا شدن از این دنیا و میل به لقای الهی پیدا کردن و حقیقت دین و صراط مستقیم را دیده است، گفت: وقتی انسان از هوا و دنیا دل می‌کند، از این دنیا جدا می‌شود و عروج می‌کند و به مقامی می‌رسد که چشم حقیقت‌بین او باز می‌شود. کسی که سیر الی‌الله مسافر به سمت خدای تعالی است و اجر او هم علی‌الله است و دنیایی و حتی بهشت هم نیست بلکه مافوق بهشت است. چیزی به مهاجر الی الله می‌دهند که فوق بهشت است و آن لقای الهی و ملاقات با پروردگار است یعنی پاداشش انس با خداست.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: قرآن می‌فرماید اول هجرت از نفس است و بعد مجاهده است. این جهاد هم جهاد اکبر و هم جهاد اصغر است. مقدمه هر جهادی، هجرت از نفس است که جهاد اکبر و مقدمه جهاد اصغر است. تا زمانی که انسان‌ها خدایی نشده و ایمان کامل و تقوا حاصل نشده و ورع تقوا را کامل نکرده است، موفق به پیروزی در جهاد اصغر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیروزی در جهاد اصغر نتیجه غلبه بر هوای نفس است، گفت: خداوند در قرآن فرموده است کسی که برای ما در راه حقیقت و دین و اسلام ناب محمدی(ص) جهاد کند، خداوند دست او را گرفته و در مسیر مستقیم و اولیا و قرآن هدایت می‌کند. وقتی انسان به این رتبه رسید که خدا هادی او باشد، جزو اولیای می‌شود. شهید این مسیر را طی می‌کند.

شرط شهید شدن

شیرازی با تأکید بر اینکه شهید تا این سیر هجرت نفسانی و مجاهده و هدایت را طی نکند، به مقام اولیای الهی بودن نرسد، شهید نمی‌شود، شرط شهید شدن را شهید بودن دانست و گفت: شهید بودن یعنی ناب و خالص و خدایی شدن و جزو اولیای الهی شدن است.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با یادآوری حدیثی از امام علی(ع) گفت: آن حضرت فرمودند بهشت دربی خاص شهدا دارد. شهید به این رتبه می‌رسد. شهید فخری‌زاده بر هوای نفس غلبه پیدا کرد و افسار نفس را به دست گرفت و شهوت شهرت را محاصره کرده و شهرت را به اسارت گرفت و گمنام زندگی کرد به طوری که بسیاری از مردم این شهید بزرگ هسته‌ای و پدر هسته‌ای ایران را نمی‌شناختند. کسی که به دنبال گمنامی است، عمل و رفتار او خالصانه برای خداست و این مسئله هم برای شهید فخری‌زاده صدق می‌کند.

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این شهید بزرگوار که فرمودند شهید فخری‌زاده اخلاصی کم نظیر داشت، این مسئله را بالاترین مدار برای شهید فخری‌زاده دانست و گفت: این شهید بزرگوار چون در مسیر جهاد و مجاهده با نفس حرکت کرد، خدا دست او را گرفت و هدایت و کامل کرد. وقتی کامل شد جزو اولیای الهی شد.

شیرازی تصریح کرد: دشمن از اولیای الهی وحشت دارد و از مجاهد و انسان خودساخته، با تقوا، مؤمن، مخلص، شجاع ایثارگر و شهادت طلب می‌ترسد و وقتی دیدند شهید فخری‌زاده در این مسیر گام بر می‌دارد، سال‌ها او را تعقیب و تهدید کردند تا ایشان را شهید کنند.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: دشمن می‌داند فخری‌زاده کیست و معنویت و بندگی او را در مقابل پروردگار و ولایت‌مداری و خدمت شبانه‌روزی او را برای اسلام و جبهه مقاومت می‌داند بنابراین دشمن صهیونیستی سال‌ها این عزیز را تعقیب کرد تا او را شهید کند و در نهایت وقتی که حقیقت وجودی این عزیز روشن شد، او را ترور کردند. اوج ضلالت و پستی و حقارت و ضعف دشمن همین است. اگر مرد بودند در میدان می‌آمدند نه اینکه در یک مسیر خلوت او را شهید کنند. این اوج اقتدار ما و اوج ضلالت دشمن است.

وی با بیان اینکه همین ضلالت را درباره شهید سلیمانی هم دیدیم، گفت: وقتی دشمن دیدند که شهید سلیمانی خالص و متواضع و بنده پروردگار است، دستور دادند شبانه و در کشور دیگر ترور کردند. این اوج ضلالت دشمن است. دشمن وقتی بندگان الهی را می‌دهد، دستور کشتن می‌دهد. وقتی دستور شهادت شهید فخری‌زاده و سلیمانی را می‌دهد، یقیناً با همین نگاه دستور کشتن حسین‌بن علی(ع) را هم می‌دهد. هرچه مقام بالاتر است، ضربت محکم‌تر است. همه دیدیم شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی را چگونه شهید کردند.

شیرازی با تصریح اینکه شهید فخری‌زاده همانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب ولایت فقیه بود و عمر خود را در مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی بذل کرد، افزود: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده زمانی که دشمنان از او گفتند، ملت ما متوجه شدند که چه خدمات بزرگی را به ایران و اسلام هدیه کرده است.

شهید فخری‎‌زاده؛ الگوی استقامت و پیشرفت

جانشین نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با تصریح اینکه علت مورد هدف قرار گرفتن این شخصیت برجسته مجاهدت‌های علمی ماندگار وی بود، فخری‌زاده را فخر ایران نامید.

شیرازی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که فرمودند پاداش و مزد مجاهدت‌های او شهادت بود، شهید فخری‌زاده را در عین گمنامی الگوی استقامت و پیشرفت نام نهاد.

وی با بیان اینکه بعد از ترور شهید فخری‌زاده مسیر ایشان مسیر عزت، شرف و استقلال هر ایرانی شد، گفت: عزت و شرف ملت ایران قابل مذاکره و فروختنی نیست. راه شهدای هسته‌ای و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

یادآور می‌شود، قرائت دعای کمیل با نوای مداح اهل بیت(ع) سیدمحمود علوی پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha