«شهود قدسی 5» برگزیدگانش را معرفی می‌کند
کد خبر: 4017955
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

«شهود قدسی 5» برگزیدگانش را معرفی می‌کند

رئیس جهاددانشگاهی فارس از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» در بستر فضای مجازی در هفته اول دی‌ماه جاری خبر داد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 12 آذرماه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی فرهنگ و هنر از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شهود قدسی در هفته اول دی‌ماه سال جاری در بستر فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان فارس به صورت سالانه جشنواره قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» را ویژه دانشجویان هنر سراسر کشور برگزار می‌کند که امسال نیز پنجمین دوره آن برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره دانشجویی تجسمی قرآن و هنر (شهود قدسی) به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در قالب سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ است.

بابایی با تصریح اینکه موضوعات جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود، افزود: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها وسوگندهای قرآنی، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی و آیات مربوط به جهاد از اصلی‌ترین موضوعات این جشنواره است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس از ارسال 2 هزار و 500 اثر از سراسر کشور در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: در داوری اولیه بیش از ۱۳۰ اثر برای نمایشگاه آماده شده است که به آثار برتر در سه حوزه جوایز نفیس و ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی در عین حال با ذکر این نکته که با توجه به نگاه قرآنی حاکم در این جشنواره، تمام آثار ارسال شده برتر هستند، اما در هر صورت داوری و انتخاب آثار برگزیده در هر جشنواره‌ای انجام می‌شود، گفت: آثار فاخری به این جشنواره ارسال شد به طوری که کار داوری بسیار دشوار بود.

بابایی همچنین با بیان اینکه طی سال‌های گذشته و قبل از شروع پاندمی کرونا آثار برگزیده جشنواره در قالب برپایی نمایشگاه در معرض دید عموم در استان قرار می‌گرفت، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص جشنواره «شهود قدسی» به نشانی الکترونیکی  Fars.acecr.ac.ir/fa/page/5455 مراجعه کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین استفاده از آثار منتخب این جشنواره در حوزه مذهبی و المان شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و باید دارای المان‌ها و نمادهای مذهبی باشد، لذا از ابتدای سال اقداماتی انجام شده است تا به عنوان پایلوت از آثار فاخر و برجسته‌ای که به عنوان برگزیده جشنواره «شهود قدسی» در رشته مربوطه معرفی می‌شوند، به عنوان نماد و المان‌های مذهبی شهر استفاده شود.

انتهای پیام
captcha