کارگزاران خود را با مردم تطبیق دهند/ بیانیه گام دوم در مدارس تدریس شود
کد خبر: 4017861
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
معاون اول قوه قضائیه:

کارگزاران خود را با مردم تطبیق دهند/ بیانیه گام دوم در مدارس تدریس شود

معاون اول قوه قضائیه علامت حیات فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه را میزان پایبندی مسئولان و کارگزاران نظام به آرمان‌های شهدا دانست و گفت: کارگزاران در هر سمتی باید خود را با مردم تطبیق بدهند، چراکه پایبندی به آرمان‌های شهدا با شعار محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، شامگاه چهارشنبه، 10 آذرماه در نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور که در شیراز برگزار شد، یاد شهدا را گرامی داشت و تأکید کرد: جمهوری اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و امروز به‌عنوان شجره طیبه تنومند در برابر استکبار ایستاده است.

وی با اشاره به اهمیت تکریم و بزرگداشت یاد شهدا، بیان کرد: تمام ارکان حاکمیتی جمهوری اسلامی اعم از نظام قانون‌گذاری، اجرایی و قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای ایثار و شهادت انجام وظیفه می‌کنند.

مصدق بزرگداشت شهدا را مایه افتخار دانست و افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا امروز اعمال و رفتار مسئولان نباید باعث فراموشی آرمان‌های شهدا شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه طی سال‌های بعد از انقلاب در برخی از مقاطع فراموشی یاد شهدا احساس می‌شد، علامت حیات فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه را میزان پایبندی مسئولان و کارگزاران نظام به آرمان‌های شهدا دانست و بر ضرورت تداوم راه شهدا تأکید کرد.

وی  در عین حال با تأکید بر اینکه پایبندی به آرمان‌های شهدا با شعار محقق نمی‌شود، گفت: مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در هر سمتی باید خود را با آرمان‌های شهدا و وضعیت 80 میلیون نفر در نظام تطبیق دهند. نمی‌توان در خانه لاکچری زندگی کرد و به آرمان‌های شهدا پایبند بود.

همگامی سه قوا در کنار هم

مصدق با بیان اینکه امروز مجلس به فرموده رهبر انقلاب، انقلابی است؛ دولت نیز جهادی به میدان آمده و قوه قضائیه نیز همکاری دارد. بنابراین کار با روحیه و تلاش مضاعف در حال انجام است، گفت: امروز امید ما به خداوند است و با پای کار آمدن تمامی قوای کشور، پروردگار عنایت خواهد کرد.

وی در ادامه فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود: در این بیانیه به‌خوبی به نقش جوانان در تداوم مسیر انقلاب اسلامی اشاره شده است. لذا، باید این بیانیه در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین و حتی تدریس شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه وظیفه همه اقشار جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌صورت شفاف مطرح شده است، گفت: این بیانیه عادی و معمولی نیست و در آن تأکید شده است که قوه قضائیه چگونه باید عمل کنند و مردم چه حقوقی دارند. وکلا و قضات نیز باید در چارچوب وظایف و اختیارات بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تبیین قرار دهند.

تفکر بسیجی را در جامعه معنا کنیم

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود به زحمات بسیجیان و خیران و مردم در دوران شیوع کرونا اشاره و از آنان قدردانی کرد و گفت: یکی از کارهای اساسی دستگاه قضا این است که تفکر بسیجی را برای جامعه معنا کنیم.

وی از زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جذب جوانان به بسیج قدردانی کرد و افزود: این مسئله باعث شده است که جوانان در جامعه نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند. بسیج تمدن‌ساز است، واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات است. حقوقدانان مسائل مهم مملکتی را در دستور کار قرار دهند و برای آن برنامه تهیه کنند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشور اشاره و تأکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور معیشت است و حقوقدانان می‌توانند در حل این معضل مؤثر واقع شوند.

وی همچنین تفکر غلط دستگیری ایرانیان خارج از کشور با ورود به ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمینه برای حضور ایرانیان مقیم خارج کشور در ایران فراهم است و کسانی که دغدغه وطن دارند، می‌توانند وارد کشور شوند.

مصدق با اشاره به اینکه امروز افتخار می‌کنیم بسیاری از وکلا در طراز انقلاب هستند، گفت: ایجاد تفرقه یکی از توطئه‌های دشمن است و حقوقدانان باید بدانند که حل مسائل مهم کشور در بحث و گفت‌وگو باید در رأس امور قرار بگیرد و باید از مسائل حاشیه پرهیز کرد.

انتهای پیام
captcha