گرامیداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شیراز در «لاله‌های روشن»
کد خبر: 4017481
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

گرامیداشت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شیراز در «لاله‌های روشن»

یادواره «لاله‌های روشن» به منظور گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان شیراز توسط آموزش و پرورش ناحیه 4 در این کلان‌شهر برگزار شد.

لاله های روشن، شهدای دانش آموزبه گزارش ایکنا از فارس، یادواره «لاله‌های روشن» به منظور گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان شیراز توسط آموزش و پرورش ناحیه 4 امروز، 9 آذرماه در کانون فرهنگی ـ تربیتی ناحیه مذکور برگزار شد.

جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در این مراسم ضمن تکریم مقام شامخ شهدا و اهمیت تداوم راه آنان گفت: ما با شهدا عهد کرده‌ایم که فرهنگ جهاد و شهادت را برای حفظ ارزش‌های دینی و هویت ملی حفظ کنیم و ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: خون شهدا باعث شده است نظام جمهوری اسلامی ایران چنان اقتداری به خود گیرد که امروز دیگر هیچ کشوری جرات تهدید این کشور را نداشته باشد.

بانشی یادآور شد:  یادواره‌های شهدا به منظور نشر آثار فرهنگ شجاعت و آزادگی امری ضروری است و ما در این یادواره‌ها باید به خودمان یادآوری کنیم که از چه مسیری عبور کرده‌ایم که در این نقطه غرورانگیز ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه روح شهید سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها هیچ‌گاه از میان نخواهد رفت و روح این والامقامان هدایتگر مسیر دینی ما خواهد بود، گفت: آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه این شهدا و آرمان ها و ایثارشان موجب تقویت روح بخشندگی و ایثار و اخلاق در آنان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: نسل جوان ما این ظرفیت این را دارد که با مسئولیت‌پذیری تمام حتی بهتر از گذشته از آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان پاسداری و حفاظت کنند.

احمدرضا حسن شاعلی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز در این مراسم گفت: رشادت و مردانگی و ازجان گذشتگی شهدا چراغ روشنی برای هدایت دانش‌آموزان می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد اگر رشادت‌طلبی، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در آن روزها نبود، هم‌اینک آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از چند تن از معلمان و دانش‌آموزان فرزند شهید تقدیر به عمل آمد و همچنین از پوستر شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه 4 رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha