اعلام ضوابط شرکت در بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 4017469
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

اعلام ضوابط شرکت در بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضوابط و مقررات حضور در بخش‌های مختلف بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را اعلام کرد.

بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، هدهدبه گزارش ایکنا از فارس، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 آذرماه در جمع خبرنگاران، ضوابط و مقررات حضور در مرحله دانشگاهی و نهایی بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با عنوان «هدهد» را اعلام کرد و گفت: رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آئین سخنوری و ابتهال به صورت غیرحضوری و با ارسال فایل‌های صوتی نیز امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: حداکثر زمان ارسال این آثار تا پایان روز هفدهم آذر سال جاری بوده و داوری غیرحضوری این فایل ها تا هجدهم آذر ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

تقوا تصریح کرد: داوطلبان شرکت در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، ابتهال و دعا و مناجات‌خوانی باید اثر ضبط شده خود را به صورت فایلی با فرمت صوتی mp۳ و با حداکثر حجم ۴۰ مگابایت به دبیرخانه اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس قرعه انجام شده، داوطلبان شرکت در رشته قرائت تحقیق، سوره مبارکه ابراهیم از ابتدای آیه نورانی ۴۲ تا انتهای آیه ۴۵ در صفحه ۲۶۱ کلام‌الله مجید، داوطلبان شرکت در رشته قرائت ترتیل، سوره مبارکه مائده آیات شریفه ۱۰۵ تا ۱۰۸ در صفحه ۱۲۵ کلام الله مجید و شرکت‌کنندگان رشته مناجات‌خوانی و دعا، باید دعای هفتم صحیفه سجادیه از عبارت «یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ» تا پایان عبارت «یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ» را ارائه دهند.

تقوا با یادآوری اینکه هر داوطلب تنها حق ارسال یک اثر به دبیرخانه جشنواره را دارد، گفت: داوطلبان شرکت در رشته ابتهال نیز می‌توانند به انتخاب خود، مدح یکی از ائمه و بزرگان معصوم را ضبط و ارسال کنند.

وی اظهار کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در رشته‌های رقابتی ترجمه‌خوانی و آئین سخنوری باید تنها یک فایل تصویری از اجرای خود را در فرمت mp۴ و با حداکثر حجم ۴۰ مگابایت، به دبیرخانه اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ارسال کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: موضوع مورد نظر برای حضور در رشته سخنوری، موضوع «مقام شهید» با رویکرد شهدای مدافع سلامت و با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و احادیث معصومان(ع) و همچنین برای داوطلبان حضور در رشته ترجمه‌خوانی، آیات روح‌بخش سوره مبارکه شمس با ترجمه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در نظر گرفته شده است.

تقوا اظهار کرد: مهلت تعیین شده برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره به هیچ وجه قابل تمدید نبوده و به آثار ارسال شده پس از هفدهم آذر سال جاری ترتیب اثر داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در بخش‌های غیرحضوری، لازم است تا در ابتدا و پیش از آغاز اجرای خود مشخصات دقیق شامل نام و نام خانوادگی، عنوان(استاد یا کارمند یا دانشجو)، کد ملی، محل خدمت یا محل تحصیل و همچنین شماره همراه خود را با صدای خود ذکر کرده و در ادامه بخش تخصصی مورد نظر را ارائه دهند.

تقوا رعایت پوشش اسلامی و اداری را در فایل‌های تصویری ضروری دانست و گفت: فایل‌های ارسالی باید بدون استفاده از هیچگونه افکت و نرم‌افزارهای تاثیرگذار بر صدا و تصویر بوده و ترجیحا با گوشی تلفن همراه ضبط شود و نیازی به صدابرداری و یا ضبط تصویر با ضبط صوت و دوربین‌های حرفه‌ای نیست.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: مسابقات بخش آوایی در مرحله دانشگاهی نیز به صورت غیرحضوری و در روز هجدهم آذر سال جاری برگزار و با داوطلبان شرکت در بخش حفظ قرآن کریم از سوی داوران جشنواره تماس تصویری مستقیم برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: رقابت‌های بخش حفط قرآن مجید، در بخش‌های حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ بیست جزء اول و حفظ کل قرآن کریم برگزار شده و پس از اتمام داوری در مرحله دانشگاهی، نفرات دارای رتبه نخست در رشته‌های یاد شده برای رقابت با نفرات برتر دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دبیرخانه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

تقوا ادامه داد: همچنین داوطلبان شرکت در رشته حفظ قرآن مجید در بخش‌های حفظ سوره مبارکه انسان، حفظ جزء ۳۰ و حفظ سه جزء اول به صورت غیرحضوری و در نیمه دوم دی سال جاری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در بخش‌های یادشده، تنها رقابت داخلی و دانشگاهی داشته و این بخش در مرحله کشوری برگزار نمی‌شود، گفت: زمان دقیق و جزئیات لازم برای شرکت در بخش حفظ سوره مبارکه انسان، حفظ جزء ۳۰ و نیز حفظ سه جزء اول قرآن کریم، متعاقبا و از طریق مجاری رسمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha