نشاط اجتماعی لازمه حیات بشری است
کد خبر: 4017456
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

نشاط اجتماعی لازمه حیات بشری است

استاندار فارس، نشاط اجتماعی را لازمه حیات بشری دانست و گفت: پیشوایان دینی ما خوش اخلاقی و مزاح را مورد تأیید قرار داده‌اند.

حمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 9 آذرماه در جلسه معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: باید فراتر از شعارها بر اساس اعتقاد راسخ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به صورت جدی در اداره کشور بر حضور و مشارکت مردم تکیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردم نیازمند مقدماتی است که باید تأمین شود، افزود: انتظار داریم میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های آینده بالاتر از گذشته باشد که این موضوع با خدمت بیشتر میسر خواهد شد؛ بزرگترین هدف در این زمینه جلب اعتماد مردم است که هدفی بسیار دشوار ولی ارزشمند است.

ایمانیه با بیان اینکه در زمینه تقسیمات کشوری همه مناطق به دنبال جذب اعتبارات و خدمات بیشتر با ارتقای تقسیمات کشوری هستند، گفت: اگر توزیع امکانات و اعتبارات بر اساس عدالت صورت گیرد و حق‌ همه مناطق شهری و روستایی پرداخت شود، تقاضا برای ارتقای تقسیمات کشوری کنترل می‌شود.

استاندار فارس، هدایت فرمانداران استان در مسیر اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی دولت را از وظایف مهم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برشمرد و گفت: ۳۶ فرماندار استان فارس که افسران اداره استان هستند باید با نهایت دقت انتخاب شوند و نحوه مشارکت آن‌ها در مدیریت استان و نظارت و هدایت آنان اهمیت زیادی دارد.

وی، هدایت و مدیریت شبکه‌ای ۳۶ فرماندار، ۹۶ بخشدار، ۱۲۶ شهردار و دهیاران استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: کارهای برجسته و الگویی هر کدام از این مدیران باید مورد توجه و ترویج قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: داشتن نگاه پیشگیرانه و مطالعه و بررسی موضوعات، مانع از بروز وضعیت اورژانسی در حل مسایل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خیرین و نیک‌اندیشان فراوانی در عرصه‌های مختلف در استان فارس وجود دارند، بر لزوم حمایت از خیرین عرصه‌های مختلف تأکید کرد و ادامه داد: توجه به سازمان‌های مردم نهاد و حمایت از آنان برای استفاده از اندیشه خلاق و فکر آزاد آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس تأکید کرد: متکدیان و معتادان متجاهر باید از سطح شهرهای استان جمع‌آوری شوند و وضعیت نابهنجار برخی محلات در زمینه کودکان کار و دیگر آسیب‎های اجتماعی اصلاح شود.

ایمانیه ورزش و نشاط اجتماعی را از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت ارشد استان فارس برشمرد و افزود: نشاط اجتماعی لازمه حیات بشری است و پیشوایان دینی ما نیز خوش اخلاقی و مزاح را مورد تأیید قرار داده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه ارتباط با نخبگان اداری، دانشگاهی و سایر اقشار بسیار مهم است، گفت: ارتباط و مشورت با نخبگان از سیاست‌های جدی مدیریت ارشد استان فارس است و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید در این زمینه تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین امنیت بخش‌های مختلف جامعه نیازمند کار علمی و پژوهشی هستیم، گفت: مسائلی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و همواره باید در نظر داشته باشیم که از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم اولویت است نه امنیت مدیران و حاکمان.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق یک وظیفه ملی، شرعی و مدیریتی است، افزود: قاچاق تولید کشور را نابود می‌کند و برای مقابله با آن باید با روش‌های علمی به سراغ سرچشمه‌های قاچاق برویم.

ایمانیه با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل کار علمی خوبی صورت گرفته و سند این حوزه باید اجرایی شود، گفت: در حوزه اتباع با توجه به گستردگی مشکلات و پیچیدگی موضوع اتباع خارجی باید کار علمی دقیقی صورت گیرد که مبنای برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل اتباع خارجی استانداری فارس قرار گیرد.

در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های سیداحمد احمدی زاده، معاون پیشین استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معرفی شد.

در بخشی از حکم انتصاب وزیر کشور دکتر احمد وحیدی خطاب به اسماعیل محبی پور آمده است: «به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم، به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منصوب می‌شوید.

 انتظار دارد ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری استان و بهره‌گیری از استعداد و توانمندی نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.

 امید است با اتکال به خداوند سبحان و توجه به موازین شرع مقدس اسلام و پیروی از رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و با بهره‌گیری از آموزه‌های گرانسنگ انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام و در همه امور رعایت امانت و تقوا را بنمائید».

یادآور می‌شود، محبی‌پور تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته جغرافیای سیاسی گذرانده و سوابق اشتغال در فرمانداری و دانشگاه در سمت‌های کارشناسی و مدیریت پژوهشی، عضویت در هیئت‌های اجرائی و نظارت انتخابات، همچنین مناصب مدیریت و فرماندهی سطوح عالی سپاه استان فارس، عضویت در شورای تأمین و کمیته‌های سیاسی، امنیتی و ... استانداری فارس را در کارنامه دارد.

انتهای پیام
captcha