شیراز؛ میزبان دومین جشنواره بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی
کد خبر: 4017386
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

شیراز؛ میزبان دومین جشنواره بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی

دومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچم‌داران انقلاب اسلامی با عنوان «نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» در شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس امروز، 9 آذرماه در جمع خبرنگاران  از برگزاری دومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچم‌داران انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: این رویداد مهم فرهنگی با عنوان «نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» در شیراز برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین نقش حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی و همچنین نقش مراجع عظام تقلید، علمای بلاد و ائمه جماعات در انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این جشنواره در 6 محور استانی و کشوری برگزار می‌شود که موضوعات آن‌ها متفاوت خواهد بود.

کوهی بیان کرد: موضوعات استانی شامل نقش روحانیت فارس در مبارزه با استعمار و نقش روحانیون جهادگر در مبارزه با کرونا  است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در ادامه به تشریح این رویداد مهم فرهنگی علمی پرداخت و گفت: بر اساس فراخوان اعلام‌شده این جشنواره بخش‌های مختلف دارد که یکی از آن‌ها تألیف و ترجمه است. در این بخش باید آثاری با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتب مرتبط با دفاع مقدس و نقش علما کتب حوزوی با موضوعاتی از قالب آیات و روایات جهاد، خاطرات شهدا و رزمندگان روحانی در کشور، خاطرات خانواده معظم شهدای روحانی و رزمندگان روحانی استان فارس، خاطرات بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی از حضور روحانیت استان فارس در دفاع مقدس به جشنواره ارسال شود.

وی با اشاره به بخش تحقیق و پژوهش جشنواره نیز گفت: این بخش شامل مقالات علمی، ترویجی و پژوهشی پیرامون ارتباط بیانیه گام دوم انقلاب با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با موضوعات مرتبط با روحانیت و حوزه علمیه است.

کوهی همچنین تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های تحقیق و پژوهش، ترجمه و تألیف کتاب چند رسانه‌ای فضای مجازی و فیلم و عکس به  دبیرخانه ارسال کنند.

معاون نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های فارس یادآور شد: ماهیت این جشنواره، معرفی آثار مربوط به مدافعان و مجاهدان انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و نیز به قلم و تصویر کشیدن نقش روحانیت در پیروزی این انقلاب است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 20 دی‌ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس شیراز، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، خیابان 9 دی، مدیریت حوزه علمیه استان فارس ارسال کنند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر  نحوه شرکت در جشنواره  از طریق سایت www.fars.ismc.ir  و یا از طریق شماره تلفن 07132232281 داخلی 148 می‌توان ارتباط برقرار کرد.  

انتهای پیام
captcha