حلاوت فرهنگ قرآن در بدنه جامعه جاری شود
کد خبر: 4016958
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
امام‌جمعه اصفهان:

حلاوت فرهنگ قرآن در بدنه جامعه جاری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با اعضای اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، گفت: نخستین گام در فهم و عمل به معارف قرآن، دسترسی انسان‌ها به محتوای این آموزه‌هاست و حلاوت فرهنگ قرآن کریم باید در بدنه جامعه جاری شود.

دیدار امام‌جمعه اصفهان با اعضای اولین همایش شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با اعضای اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآن در جامعه باید مورد توجه خاص قرار گیرد و برگزاری این همایش نقطه عطفی برای بررسی بیشتر ابعاد قرآن کریم در جامعه شود.

وی افزود: برپایی این همایش می‌تواند مسیر همواری برای بسط و توسعه شیوه‌های جدید ترویج قرآن کریم در بخش‌های مختلف ایجاد کند و نگرش ایمانی و تعمیق باورهای قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه برای همه اقشار، خصوصاً جوانان و نوجوانان را به دنبال داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: قرآن کریم سرچشمه‌ای بی‌کران برای هدایت انسان‌هایی است که معنویت و قرب الهی را مهم‌ترین اصل یک زندگی ناب دانسته و بدون تردید، نخستین گام در فهم و عمل به چنین معارفی، دسترسی انسان‌ها به محتوای این آموزه‌هاست و حلاوت فرهنگ قرآن کریم باید در بدنه جامعه جاری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، مدیرعامل دارالقرآن الکریم اصفهان و رئیس همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی نیز در این دیدار، به نوسازی و روزآمدی در ترویج فرهنگ قرآن اشاره کرد و گفت: دستیابی به الگوهای علمی و عملی ترویج قرآن کریم در جامعه، شناخت نیازها و کمبودهای فرهنگی و تحصیلی در اجرای شیوه‌های حضور و ترویج قرآن و تمرکز بر توسعه توان و مهارت‌افزایی کارشناسان، مربیان، مدیران، فعالان امور قرآنی، آحاد مردم و نسل جوان جامعه، از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه دارالقرآن الکریم اصفهان با همت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری در 33 سال قبل تأسیس شد، افزود: امروز این مجموعه فعال قرآنی با 130 شعبه در شهر اصفهان، 30 نمایندگی در شهرستان‌های استان، 15 پیش‌دبستانی و 8 مدرسه غیرانتفاعی و دانشگاه قرآن و عترت، از بزرگترین و کامل‌ترین مؤسسات قرآنی کشور است که توانسته توجه مردم به قرآن کریم را بیش از گذشته جلب کند.

همچنین در این دیدار، از پوستر اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی رونمایی شد.

یادآور می‌شود، اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی، اردیبهشت سال آینده از سوی دارالقرآن الکریم اصفهان و دانشگاه قرآن و معارف اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha