تکریم یاد «نصرالله مردانی» در کازرون
کد خبر: 4016954
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

تکریم یاد «نصرالله مردانی» در کازرون

مراسم بزرگداشت شاعر معاصر و انقلابی کشورمان «نصرالله مردانی» در شهرستان کازرون برگزار شد.

بزرگداشت نصرالله مردانی، کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم بزرگداشت شاعر معاصر و انقلابی کشورمان «نصرالله مردانی» امروز، 7 آذرماه در شهرستان کازرون برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون در این مراسم گفت: قدر بزرگان خصوصاً شاعرانی همچون نصرالله مردانی را در سطح کشور تار زمانی که زنده هستند، باید بدانیم و از آنان استفاده کنیم.

وی با یادآوری آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: شاید هنوز مرقد مطهر شاعر انقلابی و معاصر کشور نصرالله مردانی برای افراد بسیاری گمنام باشد و ندانند مقبره این شاعر معاصر در کجا واقع شده است.

محمدی با بیان اینکه بزرگداشت شاعری برجسته همچون نصرالله مردانی باید در قالب سمینارهایی که به صورت مستمر باشد انجام گیرد، گفت: زمانی در همین یک هفته شهر میزبان بزرگداشت علامه طباطبایی بود. توقع می‌رود که برای این شاعر پر آوازه که اشعار و سروده‌های وی بر سرزبان‌هاست نیز مراسمی در خور شأن برگزار شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون با یادآوری اینکه اشعار مرحوم مردانی در کتب دانشگاهی در حال تدریس است و خمیر مایه و جوهر کار این شاعر هم عشق است، افزود: مرحوم مردانی درک خوبی از زمان خودش دارد و اگر قانون عشق را بلد باشیم، به هدف می‌رسیم.

در ادامه مراسم برخی شاعران شهرستان کازرون همچون مسرور و دهقانیان‌فر به بیان اشعار خود پرداختند و در انتها از خانواده مرحوم مردانی و شاعران بنام حاضر در شهرستان کازرون با اهدا لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود، مرحوم نصرالله مردانی، شاعر معاصر و چهره ماندگار ادبیات در سال 1326 در کازرون متولد شد و در سال 1382 در کربلای معلا درگذشت که آرمگاهی در شهرستان کازرون در میدان امام حسین(ع) برای وی بنا شده است. از آثار استاد مرداني می‌توان به کتاب‌های قانون عشق، خون نامهٔ خاک، ستیغ سخن، چهارده نور ازلی، گل باغ آشنایی، حافظ از نگاه مردانی، گزیده ادبیات معاصر، آتش نی، قیام نور و سمند صاعقه اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha