ضرورت اهتمام دستگاه‌ها برای رفع معضلات بازار تاریخی وکیل شیراز
کد خبر: 4016950
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

ضرورت اهتمام دستگاه‌ها برای رفع معضلات بازار تاریخی وکیل شیراز

شهردار شیراز در بازدید از وضعیت بازار تاریخی وکیل و احصای مشکلات آن به بیان نکاتی که باید برای مرمت، ایمن‌سازی و توجه به بخش موقوفاتی این بازار توجه شود، پرداخت.

بازار وکیل، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز  امروز، 7 آذرماه به همراه استاندار فارس، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از مدیران شهری از بازار وکیل بازدید و ضمن گفت‌وگو با بازاریان و کسبه، مسائل و مشکلات این مجموعه تاریخی - اقتصادی را بررسی کردند.

وی در حاشیه این بازدید گفت: مسائل و مشکلات مختلفی در بازار وکیل وجود دارد که رفع آن به علت میراثی بودن و قدمت این مجموعه تصمیمات خاصی را می‌طلبد.

اصنافی افزود: در این راستا مقرر شد با حضور مدیران و مسئولان شیراز همچون میراث فرهنگی، سایر مجموعه‌های خدمات‌رسان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در خدمت نمایندگان کسبه باشیم تا مسائل بازار وکیل بررسی شود.

وی، ایمن‌سازی برخی از سقف‌ها و لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی کف بازار را از جمله مشکلات این مجموعه برشمرد و گفت: در سالیان گذشته کف بازار توسط شهرداری شیراز سنگ‌فرش شده و کانال‌های تأسیساتی نیز ایجاد شده است.

شهردار شیراز تصریح کرد: از دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهیم که تاسیسات شهری خود را در قسمت‌هایی که کانال ایجاد شده به این کانال مشترک منتقل کنند.

اصنافی، جداره‌سازی بازار و رفع مشکل سد معبر را از دیگر مشکلات کسبه عنوان کرد و افزود: کسبه از طریق هیئت امنای بازار پیگیر بحث جداره‌سازی باشند.

وی اضافه کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در مورد بخش‌هایی که به صورت موقوفه است، همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم کار را به پیش ببریم.

شهردار شیراز تاکید کرد: مجموعه این اقدامات و تعاملات در راستای حفظ بازار وکیل به عنوان یکی از عناصر هویتی و فرهنگی و مرکز اقتصادی شیراز است.

انتهای پیام
captcha