کرونا جان 7238 نفر را در فارس گرفت
کد خبر: 4016949
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

کرونا جان 7238 نفر را در فارس گرفت

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع قربانیان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تاکنون به هفت هزار و ۲۳۸ نفر رسید.

سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 7 آذرماه در استودیو سلامت فارس با اعلام جان‌باختن ۹ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۳۸ نفر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۴۵۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵۲ هزار و ۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۸۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۹ هزار و ۳۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۸۷ هزار و ۵۳۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی از بستری ۱۲۱ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس طی شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های استان خبر داد و مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۵۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۸ دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۹۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۰۶ هزار و ۳۳۳ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ایمنی عمومی جامعه علیه کروناویروس، نیازمند مشارکت کامل مردم در دریافت واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است، بنابراین ضرورت دارد افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند و یا افرادی که دُز اول واکسن خود را دریافت و برای دُز دوم خود مراجعه نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن خود برای افزایش ایمنی در مقابل کروناویروس اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha