نقش هنرمند متعهد در بیانیه گام دوم انقلاب/ نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم
کد خبر: 4016921
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

نقش هنرمند متعهد در بیانیه گام دوم انقلاب/ نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم و ورود به مرحله دوم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی به تبیین وظیفه هنرمند متعهد در این مرحله پرداخت.

سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، 7 آذرماه در مراسم اختتامیه همزمان سه جشنواره دفاع مقدس شامل پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی تئاتر «سنگر» در شیراز گفت: در این زمان یک چله انقلاب را پشت سر گذاشتیم و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغی که می‌تواند مسیر را روشن کند، در اختیارمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعاریف مختلفی از هنر و هنرمند و وظیفه آن‌ها در جامعه در مکاتب مختلف وجود دارد، گفت: هنرمند آموزش دیده در مکتب امام و رهبری با هنرمندی که تعریفش هنر برای هنر است، متفاوت است. ویژگی هنرمند متعهد تربیت یافته از مکتب امام این است که در قبال خود، هنر، جامعه و جهان احساس مسئولیت دارد.

سهرابی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم و ورود به مرحله دوم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی به تبیین وظیفه هنرمند متعهد در این مرحله پرداخت و گفت: هنرمند متعهد برای تولید پیام متعالی در قالب هنر، ابتدا باید خود و رسالت هنر خود را بشناسد و آموزش ببیند، پس از آن از جامعه با ابزار هنر مطالبه کند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با تصریح اینکه هنرمند در چله دوم انقلاب، رسالت جامعه‌پردازی دارد، افزود: هنرمند متعهد در قبال جامعه خود بی‌تفاوت نیست و این از آموزه‌های قرآن و دین اسلام است؛ هنرمند خو گرفته به لذات دنیایی در این مکتب نقش و جایگاهی ندارد و آماده جامعه‌پردازی نیست.

سهرابی افزود: هنرمند در بحث جامعه‌پردازی باید جامعه خود را بشناسد و زیبایی‌های انقلاب را به نحو مطلوبی بیان کند تا بتواند در مقابل هجمه‌های فراوان و دسیسه‌های رسانه‌ای با ابزار هنر ظرفیت‌های خود را بیان کند.

وی با بیان اینکه هنرمند متعهد باید مسائلی که ممکن است برای جامعه ایجاد مشکل کند را در قالب هنر فریاد بزند، گفت: نمونه هنرمند متعهد، شهید آوینی است که هدف خود را پیدا کرد.

مدیرکل صدا و سیمای  مرکز فارس با تصریح اینکه هنرمند متعهد در این مرحله رسالت و وظیفه رساندن صدای انقلاب به تمام نقاط جهان با ابزار هنر را دارد، گفت: برای فتح سنگرهای کلیدی جهان به هنر، هنرمند، رسانه، تولید و مهندسی پیام نیاز داریم چون در زمانه‌ای هستیم که با تنوع رسانه‌ها مواجه هستیم و بیشترین هزینه‌ها در این حوزه است.

 این کارشناس رسانه و مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز در جنگ‌های نوین بعضی از ملت‌ها به وسیله رسانه‌ها زانو می‌زنند، بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود، گفت: امروز وظیفه هنرمند متعهد این است که سواد رسانه‌ای جامعه خود را بالا ببرد و جامعه را در مقابل توطئه‌ها مصون کند.

وی به تعریف امام(ره) از هنرمند اشاره کرد و گفت: در این تعریف، هنرمند کسی است که صیقل‌دهنده اسلام ناب است و در مقابله با ستمگران و زورگویان لحظه‌ای از پا نمی‌نشیند.

سهرابی با بیان اینکه انقلاب ما تنها انقلابی است که رسالت و مسئولیت آن جهانی تعریف شده است، به وظیفه هنرمند در بحث تمدن‌سازی اشاره کرد و گفت: هنرمند متعهد باید جهانی عمل کند. هنر زبان مشترک همه انسان‌ها است و هنرمند متعهد انقلابی از این ابزار مهم غفلت نمی‌کند و برای رساندن پیام انقلاب که پیام آزادی‌خواهی، توحید و مقابله باشیطان است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha