اهمیت بینش صحیح میان زوجین در خانواده
کد خبر: 4016365
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

اهمیت بینش صحیح میان زوجین در خانواده

امام جمعه اکبرآباد کوار ضمن بیان نکاتی در رابطه با اهمیت نقش و تأثیر محبت میان زوجین و تحکیم بنیان خانواده، گفت: نقش بینش صحیح در روابط زناشوئی و تأثیر آن در ایجاد و افزایش محبت زوجین غیر قابل انکار است.

حجت‌الاسلام قاسم میرشکاری، امام جمعه اکبرآباد کواربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام قاسم میرشکاری، امام جمعه اکبرآباد کوار امروز، 5 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خصوص تأثیر محبت در خانواده گفت: نمایش عملی محبت که بیشترین تجلی آن در احسان و فداکاری است شامل هر نوع نیکی و خوبی و خدمتگزاری که نشان از عشق درونی داشته باشد، می‌شود.

وی با بیان اینکه ابراز محبت عملی پشتوانه‌ای واقعی برای محبت زبانی است چون ابراز محبت، بدون پشتوانه عملی، فریبی بیش نیست، افزد: عشق و محبت هر گاه با عمل همراه شود، تأثیرگذار خواهد بود. حتی ناسپاس‌ترین انسان‌ها در مقابل احسان دیگران واکنش نشان می‌دهند.

میرشکاری یادآور شد: امام علی(ع) می‌فرماید الانسان عبید الاحسان؛ و این احسان و نیکوکاری زمانی ارزشمند است که همراه با منت نباشد و باز هم در جای دیگری فرمودند اَلْكَريمُ يَرى مَكارِمَ اَفْعالِهِ دَيْنا عَلَيْهِ يَقْضيهِ؛ بزرگوار، نيكوكارى‌هاى خود را بدهى به گردن خود مى‌داند كه بايد بپردازد. اَللَّئيمُ يَرى سَوالِفَ اِحْسانِهِ دَيْنا لَهُ يَقْتَضيهِ؛ اما انسان پست، احسان‌هاى گذشته خود را بدهى به گردن ديگران مى‌داند كه بايد پس بگيرد.

امام جمعه اکبرآباد کوار تصریح کرد: توجه کردن به علاقه‌مندی‌های همسر اعم از غذای مورد علاقه او، رنگ لباس و ... رعایت حال او در مواقع استرس‌های روحی و روانی، بیماری، مشکلات شغلی، چشم پوشی از کمبودها و کاستی‌های مادی که مربوط به اوست، به پیشواز وی به هنگام ورود به منزل رفتن، گرامیداشت خانواده و دوستان وی، احترام به او به خصوص در حضور دیگران، ... نمونه‌هایی از ابراز عملی محبت هستند.

وی اظهار کرد: نقش بینش صحیح در روابط زناشوئی و تأثیر آن در ایجاد و افزایش محبت زوجین غیر قابل انکار است و در ایجاد عشق و محبت تأثیر مستقیم و بسزایی دارد که به علت روشنی، نیازی به بحث ندارد. چنانکه بسیاری از اختلافات جزئی، پیش پا افتاده و روزمره بین زن و شوهرها که گاه منشأ اختلافات بزرگ و حتی طلاق می‌شود، ریشه در همین روابط غریزی دارند که به صورت‌های مختلفی بروز و ظهور می‌کنند.

میرشکاری با بیان اینکه هرگز نباید عشق و محبت بین زوجین در روابط جنسی خلاصه شود، افزود: یک زن و مرد علاوه بر نقش همسری باید یک دوست خوب، غمخوار، هم صحبت و همفکر، مشاور و بالاخره شریک خوبی برای شریک زندگیش باشد و هرگز تنها به عشقی که حاصل لذت غریزی است اعتماد نکند. او باید همسرش را عاشق اخلاق و رفتار خود کند و یقین داشته باشد پایه‌های یک عمر زندگی باید بر محبتی عمیق‌تر بنا نهاده شود.

وی در بخش پایانی سخنان ضمن قدردانی بابت پیگیری مشکل ورودی ـ خروجی اکبرآباد از سوی نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که مصوبه این کار به زودی اجرایی شود البته لازم است که شورای شهر هم پیگیر این قضیه باشند.

انتهای پیام
captcha