طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) اولویت قطعی دولت است / پیگیری ساخت مصلاها
کد خبر: 4016204
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) اولویت قطعی دولت است / پیگیری ساخت مصلاها

استاندار فارس با اشاره به اهمیت توسعه حرم شاهچراغ(ع) گفت: طرح ۵۷ هکتاری اطراف حرم جزو اولویت‌های قطعی ما خواهد بود و با همکاری شهرداری شیراز پیگیری خواهیم کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 4 آذرماه در نشست هفتگی جامعه روحانیت شیراز که به عنوان میهمان حضور داشت، در خصوص طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) گفت: طرح ۵۷ هکتاری اطراف حرم جزو اولویت‌های قطعی ما خواهد بود و با همکاری شهرداری شیراز پیگیری خواهیم کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای بزرگ استان فارس و شهر شیراز گفت: افتخار جامعه شیعه عدم وابستگی علما به دولت بوده بنابراین راه و روش روحانیت از صدر اسلام تاکنون ارشاد و راهنمایی بوده است.

ایمانیه با بیان اینکه ساخت مساجد، مصلاها و خانه‌های عالم در دست پیگیری است، گفت: امیدواریم طی یک برنامه چهار ساله این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم و خود جامعه روحانیت نیز باید روحانی مناسب مساجد را پرورش دهد چراکه اکنون تعدادی مسجد وجود دارد که نماز خوانده نمی‌شود و یا روحانی حضور ندارد.

ایمانیه، تعیین بازرس ویژه در همه زمینه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت:  پس از انتخاب مدیرکل بازرسی استانداری برای طرح بازرسی در همه عرصه‌های مختلف برنامه خوبی در نظر داریم.

وی، روند انتصابات را بسیار مشکل دانست و گفت: متاسفانه همچنان بروکراسی عجیبی در انتصابات وجود دارد و ۲۰ نفر تاکنون برای مدیریت قسمت‌های مختلف استان مختلف به وزارتخانه‌ها معرفی شده که متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از مدیران کشوری دچار چالش هستیم؛ امیدواریم که بتوانیم تا یک ماه آینده حلقه مدیریت استان را تکمیل کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در گرانی‌ها و قیمت اجناس ملی است، تأکید کرد: همراهی جدی‌تری از سوی اصناف و تجار نیاز داریم و مبارزه با گران‌فروشی اکنون باید مدنظر قرار بگیرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه بین روند تولید محصول تا توزیع و در نهایت مصرف‌کننده فاصله زیادی است، تاکید کرد: بعضا در این چرخه وجود دلالان و مشکلات متعدد باعث معضلات شده است.

وی تصریح کرد: احیای موقوفات در استان فارس در دستور پیگیری است چراکه و موقوفات فارس رتبه اول کشور و احتیاج به تحرکی برای استفاده در لایه‌های مختلف جامعه دارد.

ایمانیه، مسکن یکی از شعارهای جدی دولت اعلام کرد و گفت: با دسته‌بندی اقشار مختلف مردم در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد مسکنی مناسب برای هموطنان به ویژه جوانان هستیم؛ برای زیرساخت‌های فارس برنامه داریم و با بررسی‌ها مشاهده می‌شود که کمبود ها بسیار است.

استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه صنعت متأسفانه بی مدیریتی صورت گرفته است، گفت: تنها با یک دستور ساده، می‌شد کارهای خوابیده را حل کرد اما در دولت گذشته محقق نشده است.

وی، انتقال آب از دریا به استان فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: در خصوص اتصال فارس به دریا، نظر رئیس جمهور مثبت است اما باید ساز و کار این موضوع با حضور وزیر کشور معین شود. همچنین مشکلات کشاورزی استان به جر تغییر الگوی کشت، محصولات گلخانه‌ای و.... محقق نخواهد شد.

ایمانیه در پایان سخنان خود خطاب به جامعه روحانیت گفت: اگر از فساد اخلاقی و مدیری اطمینان شرعی پیدا کردید به مجموعه استانداری معرفی کنید تا پس از بررسی برخورد قاطع و لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha