افراد را با رفتار صحیح به اسلام جذب کنیم
کد خبر: 4016082
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

افراد را با رفتار صحیح به اسلام جذب کنیم

شهردار شیراز با بیان اینکه باید حواسمان باشد که رفتار ما چه افرادی را جذب نظام و اسلام می‌کند، گفت: باید الگو باشیم و فرصت خدمت‌رسانی را غنیمت بشماریم و در خدمتگزاری نمونه و پیشتاز باشیم‌.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 3 اذرماه آیین تجلیل از فرمانده، اعضای شورای و فرماندهان پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز گفت: فرصتی که خداوند برای ما در مجموعه شهرداری به منظور خدمتگزاری به مردم فراهم کرده است، به سرعت می‌گذرد و آن چیزی که باقی می‌ماند مجموعه‌ای از خدماتی است که به عنوان یک بسیجی به شهروندان ارائه می‌دهیم.

وی افزود: باید حواسمان باشد که رفتار ما چه افرادی را جذب نظام و اسلام می‌کند بنابراین باید الگو باشیم و فرصت خدمت‌رسانی را غنیمت بشماریم و در خدمتگزاری نمونه و پیشتاز باشیم‌.

آرش فرج‌زاده، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و بسیجیان، شاکله اقداماتی است که برای بسیج پیش‌بینی شده و باید این رهنمودها سرلوحه اقدامات ما باشد.

قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به چگونگی شکل‌گیری بسیج و اهداف آن در دوره‌های مختلف همچون جنگ تحمیلی، سازندگی، امور فرهنگی  اقدامات علمی و ... گفت: امروز یکی از مهم‌ترین آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی درخصوص تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی محقق شده و اعضای بسیج کشور از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است.

وی ضمن برشمردن سرفصل‌های کاری و ملاک عمل حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز افزود: از شاخص‌های ده‌گانه تفکر و فرهنگ بسیجی براساس بصیرت و آگاهی می‌توان به مواردی همچون عمل صالح و پرهیزکاری، ایثار و استقامت، نیایش و خودسازی، محبت و احسان، اعتقاد به حکومت اسلامی و ولایت فقیه، توجه ویژه به روحانیت، حریت و شهامت، مردمی بودن، آگاهی و علم آموزی، نظم و آمادگی رزمی، هویت و فرهنگ پذیری که باید ملاک عمل ما باشند.

دشمن‌شناسی، توجه به رعایت شئونات اسلامی، عدالت اجتماعی، مطالعه و به روز بودن و نگاه جهانی داشتن از دیگر ویژگی‌هایی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد و از جمله انتظارات از فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و بسیجیان برشمرد.

فرج‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج شهدای شهرداری شیراز در دو حوزه درون سازمان و برون سازمانی گسترده است، گفت: در حوزه درون سازمانی می‌توان به فعالیت‌های آموزشی، عملیاتی، ستادی و پرسنلی اشاره کرد.

وی اقدامات در حوزه‌های فرهنگی و مناسبتی، مذهبی، اجتماعی، سلامت و ورزش را از جمله فعالیت‌های برون سازمانی حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز برشمرد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز افزود: در حوزه زنان بی سرپرست و بدسرپرست تلاش کردیم با راه‌اندازی غرفه‌های تولید ماسک اشتغال‌زایی کنیم و هم‌اکنون ۲۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند و با در اختیار دادن غرفه‌هایی به آن‌ها برای فروش تولیدات خود، از نظر اقتصادی کمک شایانی به آن‌ها شده است.

برگزاری میزهای خدمات جهادی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، چاپ و نصب بنر، تولیدات فضای مجازی، برگزاری مناسبت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی، توزیع بسته‌های بهداشتی مبارزه با کرونا، خرید کپسول اکسیژن در موج پنجم کرونا، ضدعفونی ادارات، پیگیری راه‌اندازی مراکز تزریق واکسن و ... از دیگر فعالیت‌های حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز بود که فرج‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.

وی در خصوص اقدامات برون سازمان حوزه بسیج شهدای شهرداری شیراز افزود: پیرو دستورالعملی که از مجموعه سپاه فجر داشتیم، آموزش‌های متعدد و با برنامه‌ای همچون آموزش‌های ایست و بازرسی، تیراندازی، شناخت اسلحه و ... را پیش‌بینی و اجرا کردیم‌. همچنین تکریم خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های شاخص این حوزه بود.

یادآور می‌شود، حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به عنوان موفق‌ترین حوزه قشری بسیج ادارات و کارمندان درسطح کشور انتخاب و در ششمین جشنواره ملی مالک اشتر از حوزه بسیج شهدای شهرداری تجلیل شد. در این راستا طی مراسمی از آرش فرج‌زاده، فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و تنی چند از بسیجیان شهرداری تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha