بسیج درخواست فعالان اقتصادی را کامل به مسئولان ارائه می‌کند
کد خبر: 4016068
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

بسیج درخواست فعالان اقتصادی را کامل به مسئولان ارائه می‌کند

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه افتتاح دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی بستر مناسبی است که بسیج به واسطه آن به یاری اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بیاید، گفت: بسیج می‌تواند حرف فعالان اقتصادی را کامل و بدون لکنت به مسئولان ارائه کند.

فعالان اقتصادی، بسیج اصنافبه گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور امروز، 3 آذرماه در مراسم افتتاح دفتر بسیج فعالان اقتصادی فارس که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: تقویت تولید و صادرات از جمله مواردی است که بسیج آن را مورد توجه قرار می‎دهد و افتتاح دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی بستر مناسبی است که بسیج به واسطه آن به یاری اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی بیاید زیرا معتقدیم بسیج می‌تواند حرف فعالان اقتصادی را کامل و بدون لکنت به مسئولان ارائه کند.

وی بیان کرد: اگر هم مسئولان کمک نکردند خود بسیج با ظرفیتی که دارد برای رفع موانع ورود پیدا می‌کند و راه‌اندازی دفتر بسیج تخصصی می‌تواند بشارتی به بخش خصوصی باشد.

حسن‎‌پور اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در تجارت هستیم و این ظرفیت‌ها به خاطر تنگ‌نظری‌ها و برخوردها مورد توجه قرار نگرفته است و به‌کارگیری تجار جوانی که ریسک‌پذیر هستند را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: نکته اساسی این است که بسیج می‌تواند در موضوعات غیرصنفی ورود کند یعنی اگر مواد اولیه سرمایه‌گذار در گمرک معطل مانده را آزاد کند و با تفاهم‌نامه‌ای که بین دولت و بسیج شکل گرفته است این موضوع محقق شد و از این پس بسیج به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار با حق رای حضور می‌یابد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه جنس تاجر ما در گمرک مانده باشد بسیج با حضور در مجموعه گمرک کمک‌رسانی کند، ادامه داد: موانع نیرو در استان و کشور پیگیری کردیم و باعث شد که برخی کارخانجات دوباره راه‌اندازی شوند و حتی در موضوع دستگاه اکسیژن ساز به جای واردات، خودکفا شدیم و نگاه ما ورود جدی به موضوع‌ها و رفع موانع است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تأکید کرد: باید تلاش کنیم قانون مالیات ستانی را تصحیح کنیم و این در حالی است که باید مالیات ارزش افزوده و درآمد گرفته شود و برای جهش تولید باید یک انقلاب اساسی شکل گیرد و سیاست‌ها بر اساس صادرات محوری باشد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی موجب کشور که آشفتگی فضای کنونی را رقم زده، عدم تقویت پول ملی است که راه رفع مشکلات اقتصادی از تقویت پول ملی می‌گذرد در غیر این صورت وضعیت رو به بهبودی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha